Wat is er nieuw

Platy vrouwtjes toevoegen, gaat dat goed?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fishy303
  • Startdatum Startdatum
F

Fishy303

Guest
Ik heb een Juwel Rio 240 met het volgende bestand:

- 4 x Diamant goerami ( 1xM en 3xV)

- 4x Platy ( vrouwtjes)

- 8x Rouwtetra

- 7x Corydoras panda

Ik zou graag nog twee tot vier vrouwelijke Platy-dames erbij willen hebben.
Ze moeten wel oranje gekleurd zijn, dus dan kom ik o.a. uit bij:

- Koral Platy
- Wagtail Platy
- De "gewone" Platy

Kan ik gewoon vier dames erbij doen?
Gaat dat goed of zullen ze eerst even ruzie krijgen/ de rangorde bepalen?
Of heb je er soms ook vervelende exemplaren tussen zitten die maar blijven klieren?

Accepteren Platy-vrouwtjes makkelijk nieuwkomers ( andere Platy-vrouwtjes), of niet?

De Platy's die ik nu heb gaan vreedzaam met elkaar om en komen uit dezelfde bak weg waar ik ze destijds heb gekocht.
Het zijn vier gele neon roodvin Micky-mouse Platy's.

Wat er verder misschien nog bij gaat komen:

- 4 tot 6 Betta dames

- 2 tot 4 oranje vrouwtjes Platy's ( Koral, Wagtail of de gewone weet ik nog niet)

- 3x Rouwtetra

- 5 tot 8 x Corydoras Panda

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar het heeft ook geen haast.
Ik ga nog even rustig nadenken over wat ik precies wil.

Dat kan prima! Bij de Platy's die je hebt vind ik de blauwe altijd erg mooi staan.

6lcq7aT9PmCu-Z0JOu857vdat35kgPN9.jpeg

Ik wil graag een oranje kleur 🙂

Maar fijn om te horen dat het mogelijk is 🙂

Inmiddels is het visbestand uitgebreid 🙂

Er zijn vijf Corydoras panda bij gekomen en vier oranje Wagtail Platy's ( vrouwtjes).

De Cory's die erbij zijn gekomen zijn nog vrij klein en zodra ze de bak in gingen, zaten de Diamtgoeramie's achter ze aan.
Na enkele minuten was dit gedrag over.
Wel soms zo nu en dan nog dat als de Diamantjes de Cory's zien, dat ze even gaan kijken en ze aantikken.
Maar dan zwemmen de Cory's weg en daar blijft het dan ( tot nu toe), dan ook bij.

De vier Platy dames die erbij gekomen zijn, zijn iets kleiner dan de Platy dames die ik al heb.

Eerst zwommen de nieuwe Platy's lekker relaxed rond, maar al snel kregen de Rouwtetra's interesse en achtervolgden de nieuwe Platy's de hele tijd.

Op een gegeven moment ( al vrij snel zag ik dat het niet echt leuk meer was), vond ik het welletjes en heb ik wat voer verkruimeld.
Dat leek te helpen.
De nieuwe Platy's zwemmen nog steeds gewoon door de bak, maar houden zich wel een beetje op tussen de planten.
Het echte "vrij-zwemmen" is er nog niet bij.
De Rouwtetra's blijven erg nieuwsgierig naar de nieuwkomers, maar het echte achtervolgen/klieren is al een stuk minder geworden/zo goed als opgehouden.

De Platy-dames die ik al had, tonen geen interesse in de nieuwkomers.

Botia zei:
Dat kan prima! Bij de Platy's die je hebt vind ik de blauwe altijd erg mooi staan.

d2Op673KK6Y34Bdzyh8kuiQfOlo2K5DL.jpeg

Een prachtige vis!

AquariaManiak zei:
Botia zei:

HE0cpKt_9-ClXRfrX-bZ9auvzNGUJtAD.jpeg

Een prachtige vis!

Ik vind deze kleur-variant/soort ook erg mooi 🙂

Maar ik heb liever toch een oranje gekleurde Platy.
Daarvan zwemmen er inmiddels vier van rond in mijn aquarium ( Oranje Wagtail Platy).

Snap ik helemaal. Ik wil als ik over een jaartje (ofzoiets) mijn bak vul met alleen maar platy's 8 rood en 8 blauw.. Als ze dan samen voortplanten krijg ik paarse platy's 😀 😀 😀

Dat heb je helemaal fout Timo. Paars zou leuk zijn maar er komt licht oranje of heel licht blauw uit.

8WjXfcJnIhoOjgz6Zo0h8L8egrN1gg4c.jpeg

8WjXfcJnIhoOjgz6Zo0h8L8egrN1gg4c.jpeg

Zoals deze twee. De ene is oranje met een zweempje blauw en de ander blauw met een zweem oranje. Volgens mij was de moeder geel. Sorry voor de slechte kwaliteit van de tweede foto.

Het was ook een grapje, Yilleke.

Weet ik toch wel. Omdat ik de kruising hier heb zwemmen vond ik het wel leuk om er een foto bij te zetten. Ik had ook gehoopt op paarse maar helaas ik moet het met deze doen.

Achja, das ook een leuk kleurtje.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan