Wat is er nieuw

Platy zwanger of ziek

Brietjj

Member
Lid geworden
8 juli 2021
Leeftijd
36
Hallo,

wij hebben een platy en die is erg dik geworden, hij is inmiddels even groot als onze ballon Molly. We hebben haar in een kweek bak gezet en kijken om de paar uur of ze als bezig is, maar inmiddels 5 dagen verder nog niks.

nu begint ze steeds vaker verticaal te zwemmen, te hangen of te liggen en zijn we toch bang dat ze ziek is. Iemand enig idee?

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    92.4 KB · Weergaven: 107
  • image.jpg
    image.jpg
    113.7 KB · Weergaven: 97
  • image.jpg
    image.jpg
    107 KB · Weergaven: 98
  • image.jpg
    image.jpg
    103.4 KB · Weergaven: 107
Op de laatste foto zie ik een aangetaste staartvin en een zeer dikke, ongezonde, buik als je het mij vraagt en ik betwijfel of deze zwanger is. Ik weet bijna zeker van niet.
Staan de schubben ook uit?

Op de laatste foto zie ik een aangetaste staartvin en een zeer dikke, ongezonde, buik als je het mij vraagt en ik betwijfel of deze zwanger is. Ik weet bijna zeker van niet.
Staan de schubben ook uit?
Geen idee🙈ik ben echt een lake hierin. Dit zijn foto’s van de afgelopen 3 dagen

Bijlagen

• 2E5624FB-7A7A-43BF-A572-72996E79323F.jpeg
    2E5624FB-7A7A-43BF-A572-72996E79323F.jpeg
    100.4 KB · Weergaven: 100
  • F4F16A37-9608-42FD-A3B3-EF5F02E4E635.jpeg
    F4F16A37-9608-42FD-A3B3-EF5F02E4E635.jpeg
    88.6 KB · Weergaven: 116
  • 1427B931-AB79-48C5-A2BA-2D8F7BDD398B.jpeg
    1427B931-AB79-48C5-A2BA-2D8F7BDD398B.jpeg
    113.4 KB · Weergaven: 113
Kan je wat meer info over je totaal setup posten ?
Formaat bak , bestand , onderhoudt , voeding , waterwaardes , ervaring etc etc

Alles wat je kan bedenken .

Voorkomen zal in dit geval beter zijn dan bestrijden .

Kan je wat meer info over je totaal setup posten ?
Formaat bak , bestand , onderhoudt , voeding , waterwaardes , ervaring etc etc

Alles wat je kan bedenken .

Voorkomen zal in dit geval beter zijn dan bestrijden .
Formaat bak is 120 bij 50 bij 45.
Bestand is; ongeveer 15 tetra’s, ongeveee 15 Molly en platy, 2 ballonmolly, 3 belzalmpjes, 5 koridora’s, 1 ancistrus, 2 synodontissen. Geen idee of alles goed is geschreven 😂.
De bak is er sinds november. Vorige maand het water nog getest en alles was goed zei de vis zaak. Onze tetra’s doen het goed, Molly en platy overleed er zo nu en dan 1. Ongeveer 1 in de 2 weken, vrij snel. We hadden 5 ancistrussen maar er zijn er 4 doodgegaan de afgelopen weken. Het water verversen we 1x per 1 a 2 weken en we laten dan de helft of 3 kwart zitten. We hebben het water zondag ververst en toen ook de ziek of zwangere vis apart gezet. Vissen eten elkaar op als ze dood gaan.

voeding is 1x per 2 maanden zo een zakje levend voer en verder granules. Water is vrij heel omdat het hout niet een paar weken in een aparte bak heeft gezeten.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    272.2 KB · Weergaven: 91
Hij staat nu alleen maar zo, tenzij je dichterbij komt dan gaat hij ineens zwemmen 🙈

Bijlagen

• A1775ABF-91D0-421F-B39C-D2C39EBADF9E.jpeg
    A1775ABF-91D0-421F-B39C-D2C39EBADF9E.jpeg
    131.3 KB · Weergaven: 105
Klopt het dat hij een puntige aarsvin (gonopodium) heeft? Zo lijkt het tenminste.

Zie plaatje.

Ik vind het lijken op een man. En als dat zo is, is hij reddeloos verloren en kun je hem het beste afmaken. Ook als het toch een vrouwtje is (misschien vertekenen de foto's), zie ik het somber in. 🙁

gono.jpg

Klopt het dat hij een puntige aarsvin (gonopodium) heeft? Zo lijkt het tenminste.

Zie plaatje.

Ik vind het lijken op een man. En als dat zo is, is hij reddeloos verloren en kun je hem het beste afmaken. Ook als het toch een vrouwtje is (misschien vertekenen de foto's), zie ik het somber in. 🙁

Bekijk bijlage 328078
Ja je hebt gelijk, ik wist nooit het verschil tussen mannetje en vrouwtje maar bij deze dus. Ik ga hem uit zijn leiden verlossen 😔bedankt voor je hulp!

Zie plaatje.

Bekijk bijlage 328078
En daar is weer het scherpe oog van gino 🙂 helemaal niet op gelet en/of gezien , zo voor de hand liggende en dan toch zo verstopt 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan