Wat is er nieuw

Platy zwanger of ziek?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Korbes
  • Startdatum Startdatum
K

Korbes

Guest
Hallo,
1 van mb platy's zwemt sinds een week met een gezwollen buik rond. De buik is op de zwelling ook wit. Maar ik zie geen zwarte stip op haar staart. Dus ik vroeg me af of ze toch zwanger is of een of andere ziekte heeft?
Hier is een foto

15nmvpi.png

Verder vertoont ze geen raar gedrag.

Voer je levend voer?

Niet zo vaak. Afgelopen week 1x muggenlarven gevoerd. Voor de rest vlokken en diepvries.

Wat is dit voor bodem?

Dat is akadama.

Ze lijkt me zwanger maar dat is natuurlijk nooit zeker te zeggen. Die zwarte plek die je bij guppen ziet zie je bij platy's niet hoor. Soms op het eind van de zwangerschap kun je zwarte vlekjes zien maar verder blijft de zwarte plek afwezig. Hoe is het verdere gedrag? Is dat normaal of is ze anders gaan doen?

Gedrag is, dat ze iets schuwer is geworden. Als je door de kamer loopt schuilt ze zich snel achter planten. Als t thuis rustig is zie je haar wel gewoon naar voren komen e.d. Eten doet ze ook normaal.

Als ze gewoon normaal gedrag vertoont zou ik het gewoon afwachten. Platy's bevallen na 4 weken ongeveer. De komende tijd zal ze als ze zwanger is tonnetje rond gaan worden en uiteindelijk tussen de planten gaan hangen en bevallen. Is ze trouwens altijd zo rond of zakt het ronde ook weer af? Ik heb mijn vissen wel eens per ongeluk te veel gevoerd en vooral de platy's leken toen allemaal zwanger. Kan ook zijn dus dat je teveel voert.

Nee mn andere platy's zien er normaal uit. En deze is dus sinds een week altijd dik. Ik wacht dan de 4 weken wel af. Kijken wat er gebeurt. En zoals je zegt kan t geen kwaad denk ik zolang ze normaal gedrag vertoont.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan