Wat is er nieuw

Platy zwanger - Wat nu !?

• Onderwerp starter Onderwerp starter AquariaManiak
  • Startdatum Startdatum
A

AquariaManiak

Guest
Ik ben er net achter gekomen dat mijn platy zwanger is. Daar heb ik ook geen hulp bij nodig: die is gewoon zwanger. Over 3 tot 6 weken zal die bevallen. Ik heb alleen geen plaats en er zitten ook grote vissen in mijn bak. Ik heb ook geen ultieme schuilplekjes dus dat gaat m ook niet worden. Mijn ouders worden wild als ik ze laat eten. (ik eerlijk gezegd ook) dus ik zoek naar een oplossing. Ik ben nu al ooms aan t rondvragen en ik ga vrijdag langs de eerste dierenwinkel. Iemand nog verdere tips ?

Bestaat er iets als een vissenasiel rondom Leiden ?

Veel zullen vast ook worden opgegeten hoor.

Daar vraag ik niet naar, ik vraag om een plek waar ik ze kwijt wil. Als het buikje enorm wordt ga ik haar alleen zetten denk ik. (als ik brutaal overkom : SORRY! )

AquariaManiak zei:
Daar vraag ik niet naar, ik vraag om een plek waar ik ze kwijt wil. Als het buikje enorm wordt ga ik haar alleen zetten denk ik. (als ik brutaal overkom : SORRY! )

Dat is nogal redelijk brutaal inderdaad.

Sorry, ik vond het zelf al verkeerd klinken. Maar als mijn eerste excuus niet genoeg was : mijn welgemeende excuses.

Kunnen we nu weer back on topic ?

Dan is het goed 😉

Ja, wat kan je hier in dit geval doen als je ze niet in je bak wil laten..

Alvast niet in zo,n plastieken bakje ,dat is een marteltuig

Een nieuwe bak in laten draaien, maar dat gaat natuurlijk niet zo makkelijk .

Maar dat is de natuur., dat er visies opgegeten worden.

Kan je niets tegen doen.

Er zal toch wel vast ergens een verstopplaatsje zijn..

Zou het gewoon zo laten.

Wat is er brutaal aan vermelden dat een gegeven antwoord niet een antwoord op de gestelde vraag is?
Dat ontgaat ons compleet en sterker nog, juist die extra vermelding waaruit blijkt dat het niet brutaal bedoeld is zou toch voldoende hint moeten zijn.

Winkels willen de pasgeboren platy's ook niet hoor, daarvoor zijn ze te klein. Wat je zou kunnen doen is wat meer planten en dan vooral ook drijfplanten zodat er nog een paar kleintjes overblijven. Helemaal voorkomen dat ze opgegeten worden kun je toch niet en moet je ook niet willen. Ik heb hier ook een poosje de pasgeboren platy's in een aparte bak gedaan en toen ze groot genoeg waren teruggeplaatst, resultaat? Veel meer kromme platy's en die moest ik vervolgens zelf doodmaken omdat ze anders langzaam steeds magerder werden en alsnog doodgingen. Laat de natuur gewoon zijn gang gaan, zo hoort het ook.

AquariaManiak zei:

Of je brutaal was laat ik maar in het midden maar ik lees dat je tips vraagt. Vandaar dat ik opmerk dat ook een groot deel wordt opgegeten met de bedoeling dat je zou begrijpen dat deze dus dan niet meer weggedaan hoeven te worden. Het worden opgegeten is dan een natuurlijke oplossing 😉.

Wil je ze groot brengen dan flink veel planten en drijvers in je bak doen zou ik zeggen en anders lekker de natuur zijn gang laten gaan en een (klein) deel zal dan overleven, en deze kun je na verloop van tijd aanbieden op MP of bij de LFS.

Als je zo in de maag zit met de jongen dan had je eigenlijk geen levendbarenden moeten nemen want een ieder weet volgens mij wel dat die erg snel kweken 😉.

Mijn Platys bood ik op marktplaats aan (gratis) en raakte ik altijd makkelijk kwijt.
Weet niet of ze als voer eindigden voor roofvissen of zo 😉

Het gaat erom dat je ze kwijt bent denk ik. Moet wel zeggen dat ik ze niet weg zou doen als ik de wetenschap zou hebben dat ze eindigen als voer.
Maar ja, zoiets vertellen ze je natuurlijk niet erbij. In de regel kun je jonge vissen vaak wel kwijt via MP of je LFS.

Mascha&Ivo zei:
Wat is er brutaal aan vermelden dat een gegeven antwoord niet een antwoord op de gestelde vraag is?
Dat ontgaat ons compleet en sterker nog, juist die extra vermelding waaruit blijkt dat het niet brutaal bedoeld is zou toch voldoende hint moeten zijn.

Dat het ook wat op een iets vriendelijke manier kan, er mogen toch wel altijd tips gegeven worden? Niet? 😉

Maar dat laten we vallen, nu gaan we gewoon verder met het topic. 😉

Dat ze in de bak opgegeten worden of opgehaald door iemand die ze gebruikt als levend voer daar heb ik geen problemen mee. Er worden er zoveel geboren omdat het prooidieren zijn en het een volstrekt normale gang van zaken is. Waar ik zelf veel meer problemen mee heb is dat als ze op marktplaats weggedaan worden voor niks of voor weinig dat ze dan soms heel beroerd terecht kunnen komen. Het afgelopen jaar heb ik nogal eens guppen, platy's en molly's weggegeven via mp en daar kwam steeds hetzelfde mannetje op af. In een jaar tijd heeft hij er ruim 200 gehaald bij mij. Als hij zo goed voor ze zorgde had hij al lang een uitpuilende bak moeten hebben. De laatste keer bietste hij ook nog om planten want die gingen bij hem altijd dood, dan weet ik genoeg. Of mensen die zeggen dat ze net een aquarium hebben voor het eerst, uit het gesprek kan ik opmaken dat deze nog geen week staat. Als ik dan zeg dat een aquarium eerst drie weken zonder vis moet dan verandert het verhaal ineens en staat hij al zeker drie weken. Dan weet je eigenlijk ook dat de vissen het waarschijnlijk niet gaan redden.

Tsja, ik ben nou eenmaal niet roomser dan de Paus 😉

Maar ging me wel tegenstaan en dus geen levendbarenden meer voor mij .

Voor mij ook niet peter.

Ooit een 60 x 30 x 30 gehad met guppen, ze kweken als konijnen.

Is echt niet serieus te houden, of je zou enkel de mannetjes of de vrouwtjes apart moeten houden.

Maar dat vind ik er dan niet natuurlijk uitzien.

En als je ze kwijt wilt, geraak je ze ook nergens kwijt. Zelfs niet als je ze gratis geeft, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al wel 😉

Gewoon iemand zoeken die levend voer kan gebruiken. Klinkt cru maar beter dan overbevolking en ziektes die daardoor ontstaan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan