Wat is er nieuw

Platy

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Fantoom
  • Startdatum Startdatum
F

Fantoom

Guest
Hoi!

Ik heb een bakje met platy's, en wat jonge gupjes. Nadat er laats een hoogbejaarde platy was overleden, ben ik naar de winkel gegaan en heb een prachtig, nieuw dametje mogen verwelkomen. Een blauwe, die goed bij de rest paste. Helaas zag ik al snel dat ze wat begint te happen naar de guppen. Een beetje in de buikjes duwen, en happen. (niet hard hoor, meer waarschuwen) Het is wel de bedoeling dat de guppies weggaan, maar dit is wel een beetje zielig.

Ik vind het een prachtige dame, ze sluit goed aan bij de rest, behalve bij de gupjes. De guppies wegdoen is ook geen optie, omdat ze niet helemaal goed zijn (knikje in ruggengraat)

Wat zouden jullie doen?

Ik hoor graag wat.

Groetjes,
Anita
 
als de guppen echt misvormd zijn zou ik ze euthanaseren.... Anders de platy terug brengen naar de winkel...
 
Ik zou ze zelf echt niet kunnen doodmaken, ik heb vroeger een bakje gehad met een paar gupjes, die ook mislukte jongen kregen, ze leefden lang, waren gezond, maar tja, er zat een knikje in. Ik zou ze even laten zitten, maar het is je eigen keuze.

Misschien heb je een extra bak voor de mislukte guppies en dan kan je de platys in deze bak laten zitten?
 
Als je die misvormde guppen wilt houden, wat ik ook zou doen, zou ik in ieder geval de mannetjes en vrouwtjes apart houden zodat ze zich niet verder voortplanten als dat kan.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan