Wat is er nieuw

platys en guppen met zwarte mondjes...???

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jeanine
  • Startdatum Startdatum
J

Jeanine

Guest
Hallo...ik heb een gemengde bak met onder meer enkele platys en guppen...nu zijn er enkelen die een zwart bekje krygen..ik heb ze net een zoutbad gegeven voor de rest ben ik radeloos...op internet kom ik terecht op enge dingen zoals schimmelbek,..zou dit kunnen kloppen?
Mvg Jeanine
 
Dat zwarte bekje kan heel veel oorzaken hebben.

Als je nog een bakje (of geen garnalen of slakken) hebt, neem dan water uit je bak en zet daar de visjes in. Doseer daarna de juiste hoeveelheid ESHA2000 en zorg dat er via een luchtsteentje zuurstof wordt toegevoegd. Na een week moet het over zijn. Wissel dan 60% van het water en ga een week filteren over kool. daarna de kool verwijderen.

Zo zou het moeten overgaan. Overigens kan het ook een gewoon natuurlijk verschijnsel zijn.
als de visjes verder goed zwemmen en eten en je merkt verder geen afwijkend gedrag, dan hoef je er waarschijnlijk helemaal niks aan te doen.

Greetzz BigSmoke
 
AH OK dank je!! Kga het meteen halen vandaag! Ik dacht dat ikbaktopur nodig had...en idd ze zwemmen gewoon er zijn er zelfs enkele zwanger..ik vond t ook al raar...ze lijken zo gezond..
Mvg Nine
 
Heb je je ammoniak al getest?
 
Ja water waarden zijn goed...mijn zoon heeft enkele weken geleden een vis gekregen uit onbetrouwbare zaak :-(.. Deze heeft 24 uur in bak gezeten...ik vrees dat t hiervan is
 
De dierenzaak had me aangeraden om met osmosewater te beginnen...24 uur en dan pas medicatie. Ze staan nu in osmose water maar moeten ze eerst weer gewoon water met medicatie of gewoon 50% verversen en dan medicatie?
 
En toch raar dat glasbarbeeltjes, diamantzalmpjes en rammetjes nix hebben..
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan