Platys liggen stil tussen planten of zwemmen allemaal in dezelfde hoek van aquarium.


NathalieS.

Well-known member
Lid geworden
25 oktober 2021
Berichten
51
Leeftijd
27
Recent hebben we een groter aquarium gekocht voor onze platys (350l). Deze hebben we goed laten indraaien, waarden getest.. nu zwemmen de platys allemaal in dezelfde hoek bovenaan, of liggen er op de grond tussen de planten. We hebben een osmose toestel aangeschaft aangezien onze Kh en SiO2 al te hoog is in ons leidingwater. Zou dit gedrag hier aan kunnen liggen? Bij de platys zitten een aantal corydorassen, ancistrussen en 6 maanvisjes.
Bedankt!
 
Nu zal dat 5 weken zijn, en alles gemeten met de jbl pro aquatest (druppels)
 
Ph 7.8
nh4 <0.05
No3 5
No2 0
Po4 <0.02
De maanvissen zijn nog klein, max 5-6cm hoog
 
en wat is de KH en GH momenteel?

Platys houden van harder water, het tegenovergestelde van wat je osmosewater is, maar ik weet niet of dit daadwerkelijk de oorzaak kan zijn.
 
en wat is de KH en GH momenteel?

Platys houden van harder water, het tegenovergestelde van wat je osmosewater is, maar ik weet niet of dit daadwerkelijk de oorzaak kan zijn.
Wel we hebben nog maar net dat osmosetoestel, en die is nu voor osmosewater aan het zorgen dus dat is nog niet in ons aquarium geraakt. Momenteel is de KH 10, GH 15.
 
Durf niets over het probleem met je platys te zeggen, maar je gaat wel twee soorten samen zetten die compleet andere waterwaarden fijn vinden.
Maanvissen zitten liever op zachter water, waar platys juist harder water willen.

Ga je je osmosewater nog remineraliseren?
 

Durf niets over het probleem met je platys te zeggen, maar je gaat wel twee soorten samen zetten die compleet andere waterwaarden fijn vinden.
Maanvissen zitten liever op zachter water, waar platys juist harder water willen.

Ga je je osmosewater nog remineraliseren?
Waar we het osmosetoestel gekocht hebben zeiden ze doordat de sio2 te hoog is nu eerst eens 50 l puur osmosewater toevoegen, en nog eens binnen 1 week hetzelfde. Nadien bij de gewone waterwissels zouden we beginnen met 70 % gewoon leidingwater, 30% osmosewater. Dit moeten we nog uitzoeken bij welk percentage onze sio2 goed is.
 


Waar we het osmosetoestel gekocht hebben zeiden ze doordat de sio2 te hoog is nu eerst eens 50 l puur osmosewater toevoegen, en nog eens binnen 1 week hetzelfde. Nadien bij de gewone waterwissels zouden we beginnen met 70 % gewoon leidingwater, 30% osmosewater. Dit moeten we nog uitzoeken bij welk percentage onze sio2 goed is.
Gevalletje "wij van wc-eend adviseren wc-eend"

Anyway, ik zit al ruim 10 jaar in de kweekhobby van vissen kweken en heb nog nooit van sio2 gehoord, is ook iets wat ik nu pas voorbij zie komen op het forum, je kan je dus afvragen of die sio2 werkelijk belangrijk is
 
Gevalletje "wij van wc-eend adviseren wc-eend"

Anyway, ik zit al ruim 10 jaar in de kweekhobby van vissen kweken en heb nog nooit van sio2 gehoord, is ook iets wat ik nu pas voorbij zie komen op het forum, je kan je dus afvragen of die sio2 werkelijk belangrijk is
We hebben ook last van algen, en de rest van onze waterwaarden zijn wel goed. Dit zou volgens de verkoper ook aan de sio2 liggen.
 

Terug
Bovenaan