platys met 1 ondervin of aangevreten? en geslachtsbepaling


L

LeonaH

Guest
Volgens de winkel heb ik 5 platys gekocht. ik heb babys dus ik aan de slag met geslachtsbepaling. 4 vragen:

de vin die het dichtstbij staat bij de vin achter is de anaalvin toch?

en deze zou puntig moeten zijn bij mannetjes en rond als een waaier bij een vrouw. klopt dit?

nu zie ik bij de mannetjes(?) maar 1 ondervin en die is inderdaad puntig. is dit aangevreten of normaal?

hartelijk dank aan degenen hieronder alvast
 
het is bij 1 vis en die heeft zn rugvin altijd ingetrokken en heeft geen 2 buikvinnetjes naast elkaar zoals mn andere platys
 
Het kan trouwens misschien ook een andere soort vis zijn want qua vorm lijkt ie helemaal niet op mn andere platys
 
Noujaa zeg, die verkoopster maar zeggen van jaaa ik heb al 10 jaar ervaring..
kan die wel samen met black mollys, platys, gup, algeneter en corydoras?

nou danku voor de identificatie
 
Black en Goudmolly's zitten graag wat warmer dan Guppen en platy's en derest 26-30 graden is niet echt overbodig. Evenals een zouttoevoeging.

Deze vissen maar ook guppen en platy's wensen voer met veel plantaardige bestandsdelen. De diverse zgn Guppy voedersvoldoen hier aan goed.
 
en gold mollys hebben alleen een anaalvin, geen andere ondervinnen?
 
Jij hebt een mannetje en je ziet zijn Gonopodium (penis).

Dit is een vrouwtje.
4ACFN_lcu9g66VDbZ144I1BpVtj7Dy_n.jpeg
 
Ik neem aan dat de foto van ��n van je gekochte "platy's" is?
Want dat is inderdaad sowieso een molly-man.

Als hij de enige molly is, zal hij aan de baby's weinig niets hebben bijgedragen, dat zullen dus platy's zijn.

Helaas kun je bij jonge platy's aanvankelijk het geslacht nog niet zien, ze lijken allemaal op vrouwen.
Tegen dat ze hun uiteindelijke grootte bereiken (als ze pakweg 3 cm lang zijn) gaat bij de mannen de aarsvin veranderen in een gonopodium (een langgerekte spitse vin), bij de vrouwen blijft het een 'normale' driehoekige vin.