Wat is er nieuw

Pleco genoeg te eten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Monique
  • Startdatum Startdatum
M

Monique

Guest
Hoe weet ik of mijn pleco genoeg te eten krijgt? Ik had behoorlijk wat alg, maar sinds de eerste vissen erin zaten is het schoon... Dat is nu iets meer dan twee weken. Hebben de vissen dan wel genoeg eten?

Groetjes Monique

Bij mij krijgen ze gekookte groente. spruitje, en gekookt mosseltje.
En schijfje komkommer.
Hij eet ook van de ander mee,he.

Voer tabletjes lust hij ook wel.

Hypostomus plecostomus. T is nog een kleintje, hij is ongeveer 7/8 cm. Hebben ze meestal de rugvin naar beneden? Hij heeft hem maar heel soms omhoog staan?

Gr

Heb ik soms ook weleens last van... 😉

Pleco's doen dat als iets ze irriteert. John gewoonlijk niet.

ik heb hier ook een pleco maar ik voerde heb geen groenvoer dus ik zag hem eig nooit,ik ben dan begonnen met komkommer , courgete , brocolli en nu zie ik hem veel meer in de dag als het groenvoer er in zit en hij groeit ook sterk . aleen spijtig dat hij er ooit uit moet voor naar een grotere bak te gaan want dat is wel spijtig t is een pracht beest .

Mijn pleco lijkt nu veel happier!! Heb courgette in de bak gedaan en daar heeft hij een flink stuk afgeknabbelt! Ik zie hem nu idd ook veel vaker, prullebakje, superleuk! En hij heeft zn rugvin nu ook veel meer omhoog. Gisteren heb ik tomaat geprobeerd en het vruchtvlees was een succes bij bijna alle visjes. Wel zou ik graag weten hoe snel de pleco kan groeien als iemand dit weet? Ook hoor ik van veel mensen dat een vis zich altijd aanpast aan de maat van het aquarium, of is dit een fabeltje? Ik ben nu ruim een maand bezig en word met de dag enthousiaster, ik wil dus wel graag goed doen voor mijn vissen!🙂

Groetjes Monique

Een pleco eet ook mosselvlees.
Daar waar ze in de natuur voorkomen, valt wel meer in het water.
Ook vlees, van een dood dier.
Is omnivoor en carnivoor tegelijk.

Dat ze naar de bak groeien,is niet waar.
Tenzij ze er toe gedwongen worden.

Geisha, kleine voetjes. Mooi, joh.

Ze passen zich aan de bakmaat aan, maar dat is niet zonder gevolgen. De ingewanden raken verdrukt omdat de vis klein probeert te blijven, maar de organen groeien in zekere mate door. Dit is heel ongezond voor de vis.

Tja, die van mij werden ook 45 cm. in de 1.60m.

Ik heb het idee dat dit soort vissen minder makkelijk vergroeit. M'n buren hadden een Ancistrus cf. cirrhosus die 16 cm. geworden is in een 60 cm. bakje met maandelijks 10% waterverversing.

Dat is ook zo,ja.
Dijen dan in de breedte uit.

Bedankt voor de reacties!

Ik weet genoeg, met de tijd wil ik gewoon een grotere bak!😀 Wil ik eigenlijk nu al, maar wil eerst meer ervaring opdoen en oa meer weten van de waterwaarden ed. Voordat mijn pleco te groot is heb ik nog wel even tijd toch? Vind het echt superleuk!

Groetjes Monique

Ja,hoor.
Zeker nog wel 2 jaar.

:thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan