Wat is er nieuw

pleco veels te schuw

• Onderwerp starter Onderwerp starter prullebakje
  • Startdatum Startdatum
P

prullebakje

Guest
Hallo ik heb ongeveer al 5 maand een pleco van een 8 tal cm nu ik heb deze ong 3 keer ge zien in 5 maanden tijd en om hem te zien moest ik hem er dus echt uit halen . Nu is dit normaal tis een mooie vis die ik soms wel eens zou willen zien maar het enigste wat hij doet is in een boomstam zitten zelfs met eten komt ie niet . Nu moet ik hem/haar een vriendje/vriendinnetj

e kopen of speciaal voer ?

Alvast bedankt

Sommige soorten zijn van nature schuwer dan andere soorten, dus de precieze reden is zo snel niet te zeggen. Het kan ook af hangen van de bakmaat en eventuele medebewoners of het gebrek daaraan.

Kan je een foto maken van hem/haar?

De pleco leeft in een rio 1.20 meter medebewoners op zijn zwemhoogte zijn een groepje van 10 corry,s . ik kan aleen een foto trekken door op hem te gaan jagen met mijn netjes als ik dan een fto neem is hij helemaal gestrest en heefd ie zn stresskleur heb je dan nog iets aan die foto of maakt dat niet uit ?

Alvast bedank

Nee, niet doen.
Dan nemen we het zo wel aan.
Dan wachten tot hij meer gewent is.

In mijn 1.60 m met een 16 tal Ancistrussen,liggen elke dag voor het raam te wachten.
Wil ik de vorkjes van komkommer eruit halen,moet ik ze opzij duwen.
Blijven er gewoon opliggen.

Oke dat is goed ik denk dat ik er een 2 tal buddy,s voor ga kopen maar ik ga de reacties hier eens afwachten want ik denk niet dat het gezond is voor de vis zelf want ik snap niet van welk voedsel hij/zij dan leeft

Alvast bedankt

Dan geef je gekookt voer, spruit.broccoli.
En een gekookte mossel.
Weet je, hier eten ze ook alles gevarieerd.
Hij kan ook hout eten.

Daar kom je dan achter.

Voor het eten zo groenten heb ik wel wat schrik ik had ooit eens gele paprika gegeven en ik meer als 10 dode vissen sommige zijn hersteld het leek of hun huid half was weggebrand dat was niet om aan te zien ..... Als ik alle groente die ik ze will geven en ik kook ze ben ik zeker dat er geen gifstoffen in zitten ?

Alvast bedankt

IK zeg toch niet een paprika!!

Als je groente eet(spruiten,brccoli) ga je toch ook niet dood?
Of komkommer.

Weet je of je een Omnivoor,of een Carnivoor hebt.

prullebakje zei:
Hallo ik heb ongeveer al 5 maand een pleco van een 8 tal cm nu ik heb deze ong 3 keer ge zien in 5 maanden tijd en om hem te zien moest ik hem er dus echt uit halen

"pleco" betekend meestal "iets uit de Loricariidae familie"
Als je specifieker kan zijn...

Waardeloos die vissen die natuurlijk gedrag vertonen. Heb twee Panaque Maccus in mn bak. Heb er eentje een keer 's nachts gezien maar verder niet. Denk dat ik ze maar in een kale bak ga houden.

Geintje natuurlijk : Verwen 'm / haar inderdaad met groente en accepteer dat het een vis is die je weinig zult zien.
Kortom : Stel je eigen verwachtingen bij, want de vis zal dat niet gaan doen.

Pleco's zijn voornamelijk schemer/nachtdieren.

Ik vermoed zeker als het een goedkoop beestje was dat je de Pterygoplichthys pardalis of Pterygoplichthys gibbiceps hebt. Vissen die 30cm+ worden.

Pterygoplichthys gibbiceps.
Die heb ik ook 15 cm.
Als hij honger heeft ,ligt hij voor het raam te wachten,tot er wat komt.

Of een Ancistrus ??? Want die houden zich idd lekker schuil onder het hout / tussen de stenen.
Krijgen we geen kerstmenu Bart ?

Mosseltje,in de bak gooien, eten ze allemaal.
Net 2 in de bak gegooit,drukte van jewelste, ook de Cory,s, die vangen de stukjes op.

AadMec zei:
Of een Ancistrus ??? Want die houden zich idd lekker schuil onder het hout / tussen de stenen.
Krijgen we geen kerstmenu Bart ?
Ancistrus is niet zoooooooooo schuw dat je hem nooit ziet.

Het is nog een kleintje zo te horen dit is er een voor de kerst van 2016. 😛

hallo.

ik heb hem gevoerd met een stukje komkommer en het is gelukt nu ik heb hem gevangen voor eens even te bekijken op hij geen ziektes enzovoort heefd omdat ik hem toch al lang niet heb gezien , nu wat me opviel was dat ie nogal mager was nu niet echt mager hij was nog redelijk geboud maar het buikje vanonder was wel plat dus heb ik hem beslist voor hem tijdelijk in mij cichliden aquarium te zetten omdat die bak iets kleinder is zodat ik hem wat gerichter kan voeren en in de cichliden bak heefd hij tal van algjes op de rotsen dus dat zit ook mee. hij zat er nog maar 1 uurtje in stresskleurtjes waren weg en hij was al goed bezig het eten van algjes .

ik denk dat jullie wel wat nieuwsgierig zijn om te zien hoe hij eruit ziet dus ik zet de foto er elk moment op .

676144prullebakje_0_82_aqua1.jpg

hierzo..

488568prullebakje_0_82_wasd1.jpg

Die mag je dan ook wel wat mosselvlees geven.

Weet 1-2-3 niet wat het is.
Maar geen ancistrus.

en die mossel moet ik die rauw of even koken ? kan ik ze aleen mossel en groenten geven of kan bv een kipfiletje ook ?
klinkt rare vragen maar ik ben niet zo bekent met dat groenten en vlees voeren haha hier is het meer vlokjes en tabletjes .

Alleen gekookte mosselen.
Koop ik met zak uit de diepvries.
Ontdooi ik er 10 ,en die voer ik.
Groenten,ook gekookt, (wat overblijft,voer ik,of vries het in.

Bij mij eten ze ook alles door elkaar.
Zijn ook opruimers,he . waar ze vandaan komen.

Geen kipfilet, !!wordt vaak met kruiden gebraden ,he.

oke vriendelijk bedankt voor de info .

ik ga hem goed proberen voeden aleen zal ie dan heel snel gaan groeien he das wel spijtig dat hij dan weg zal moeten want welke bakken zijn groot genoeg die in een normaal huishouden kan staan voor een pleco van die volwassene grote he .
zou ik ook een groepje ancitrussen erbij zetten ? die blijven wat kleiner dacht ik ? zouden die erbij kunnen ?

Da's weer een Pterygoplichthys. Spijtig dat je dat koopt he?

prullebakje zei:
oke vriendelijk bedankt voor de info .

ik ga hem goed proberen voeden aleen zal ie dan heel snel gaan groeien he das wel spijtig dat hij dan weg zal moeten want welke bakken zijn groot genoeg die in een normaal huishouden kan staan voor een pleco van die volwassene grote he .
zou ik ook een groepje ancitrussen erbij zetten ? die blijven wat kleiner dacht ik ? zouden die erbij kunnen ?

Ik zou maar even wachten to je deze jongen kwijt bent. Helaas want wat is het een prachtige vis. Hoe kom je overigens bij een groepje Ancistrussen. Als je dat doet heb je een volgend probleem : Honderden jongen, die je aan de staatstenen niet kwijt kunt.

Jha tzijn wel mooie vissen aleen spijtig dat ze te groot worden aleen denk ik dat deze jongen toch even meekan hoe bedoel je kweken die dan zo snel die anctricussen ?

Ancistrussen kweken bijna net zo hard als guppies. Kijk maar 's op marktplaats.

Worden die kleintjes niet opgegeten door andere bodembewonders dan ? ,

In de meeste bakken niet. Een kleine ancistrus kan stevige keelpijn veroorzaken bij de meeste vissen. Ik heb een van mijn kegelvlekjes wel 's zien afstuiven op een piepjongen ancistrus. Op het allerlaatste moment had de vis door dat het geen garnaal was en ging vol in de remmen.

Een Ancistrus heeft ook stevige beenplaten ipv schubben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan