pled software tc420

P

pascalvd

Guest
hallo

ik heb een vraaje over de pled software en hoe ik de verlichting het beste kan instellen

ik heb vandeweek noodgedwongen een led set met controller gekocht doordat de gene die ons juwel trigon 190 aquarium heeft omgebouwt de overloop plaat te hoog heeft geplaats waardoor de tl bak in het zoute water hing en dat er water in de tl bak liep

ik ben zeer tevreden over de leds en de contoller

ik heb allen een probleem met de software ik kan mn opgeslagen bestanden niet meer openen althans het progameer veld is leeg waar door ik gewoon weer op nieuw kan beginnen

tevens zou ik graag willen weten hoe ik het beste de verlichting kan instellen zodat ik het optimale voor de vissen en het koraal kan halen

enkele gegevens
software: pled versie 3.1
betsuurings systeem laptop: windows 7 premium

led controller: tc420 5 kanaals
ledstrips : 1x rgb 1x blauw 1x geel 2x wit

aquarium : juwel trigon 190
water : zout

ik hoor graag van jullie gr pascal
 
Normaal gezien slaag jij je programma op ergens op je harde schijf.
Als je pled opstart is natuurlijk alles terug leeg.
Links boven kan je vanop je harde schijf opnieuw een al aangemaakte prorg terug oproepen.
Deze kan je dan aanpassen dan opslaan terug op harde schijf,misschien onder andere naam.
Dan niet vergeten via de usbkabel deze terug naar de controller te sturen.

Jb Malawi
 
hallo jb malawi
op moment dat ik het opgeslagen bestand open is het bestand leeg

gr pascal
 
Als je een nieuwe scene wil aanmaken verander je best de plaats waar je het gaan opslaan. (Naar eigen keuze)
5C5YURFqgSEO7_kOIcOB9Osn0x5jBWdK.png



Nadat je de plaats hebt veranderd kan je het ook een andere naam geven
5C5YURFqgSEO7_kOIcOB9Osn0x5jBWdK.png



Ook de naam van de mode kan je aanpassen, zodat je bv een modus hebt voor in de week als je niet thuis bent en eentje voor in het weekend. Deze zijn nadien op de controller zelf te selecteren
5C5YURFqgSEO7_kOIcOB9Osn0x5jBWdK.png



Als je alles hebt ingevvuld klik je op het icoontje en het wordt opgeslagen op de plaats wat je eerder hebt aangegeven.
Nu kan je het natuurlijk uploaden naar de controller maar je moet bv direct van je partner gaan eten dus je sluit alles af.


De volgende keer open je opnieuw het programma Pled
Klik op het icoontje om de map te openen en selecteer de juiste map waar jij eerder het in opgeslagen hebt
5C5YURFqgSEO7_kOIcOB9Osn0x5jBWdK.png



en voila alles staat weer waar je de vorige keer geëindigd ben
5C5YURFqgSEO7_kOIcOB9Osn0x5jBWdK.png


Is het nog niet duidelijk laat het me dan maar weten
JbMalawi
 
hallo jb malawi

zou net een filmje maken van wat er mis gaat

nou doet ie het opeens wel met het allerlaatse opgeslagen bestand dus ik verwacht dat er ergens iets mis is gegeaan met het opslaan
ik heb het ook nog met een test project geprobeert en ook deze opent ie gewoon alleen dan word het vorige project net zo als de test geschreven

ook kan ik de projecten niet op een ander locatie wegschrijven wordt standard in de pled map in progam files gezet

heb ik nou te maken met een bug in de software of is het een probleem van mn computer

tevens de bestanden uit dit: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... er=1621851 toppic kan ik ook niet openen

bedankt voor de tips in de goede richting


nou is mn vraag nog hoe kan ik het beste de verliching in stellen voor een zoutwater aquarium

tot op heden heb ik deze opstelling

1 is rood
2 is groen
3 is blauw 1x rgb strip en 1x blauwe strip
4 is geel
5 is wit 2x

231656_0_82_led_verlichting_aquarium.jpg



is er ook ergens een lijst tevinden welke kleuren welke bewoners nodig hebben ?


gr
 
Ik heb het hier nog eens uitgeprobeerd
Ik open het programma door op het icoontje op mijn bureaublad te dubbelklikken.
Dan opent het programma.
Als ik dan boven aan links op het lege papiertje (nieuw project) klik krijg ik dat kadertje waar ik van alles kan veranderen.

Het kan we zijn dat je eerst een mapje moet aanmaken op de plaats die je wenst
en dan pas het programma openen zodat je de juiste map kan aanduiden

Over zeewater ken ik niets, dat is helemaal wat anders dan Afrikaanse cichliden
dus hopelijk komt iemand anders je hiermee helpen.

JbMalawi
 
pascalvd zei:
hallo jb malawi

zou net een filmje maken van wat er mis gaat

nou doet ie het opeens wel met het allerlaatse opgeslagen bestand dus ik verwacht dat er ergens iets mis is gegeaan met het opslaan
ik heb het ook nog met een test project geprobeert en ook deze opent ie gewoon alleen dan word het vorige project net zo als de test geschreven

ook kan ik de projecten niet op een ander locatie wegschrijven wordt standard in de pled map in progam files gezet

heb ik nou te maken met een bug in de software of is het een probleem van mn computer

Ik heb precies hetzelfde gehad. De eerste keer kon ik nergens mijn opgeslagen setup openen. Ik moest alles opnieuw doen en daarna kon ie het wel openen. Jammer dat je niet van controller naar pc kan downloaden maar alleen andersom.
Als ik trouwens de witte leds wil laten branden dan kan dat alleen in combinatie met 1 of meerdere rgb leds. Zit daar een reden achter?
 
raza zei:
Als ik trouwens de witte leds wil laten branden dan kan dat alleen in combinatie met 1 of meerdere rgb leds. Zit daar een reden achter?

Dat had ik ook bij het installeren van mijn systeem (tc420 controller icm Lumligt leds en Lumlight adapterbox). Twee draden bleken te zijn samengevoegd in 1 poort (van de 5) van de stekker, daardoor zat groen en wit op 1 kanaal.
Ik ben niet zo technisch aangelegd, kan het niet zo goed uitleggen. Indien gewenst kan ik morgen een foto maken van de adapterbox en stekkers?
 
717972arko_0_82_arkoadapterbox1.jpg


Wat ik gisteren probeerde te zeggen, is dat bij de bovenste twee stekkers de witte draad aanvankelijk bij de groene draad zat.
De verkoper had in het verleden een andere controller in zijn assortiment waarbij niet alle kleuren apart konden worden aangestuurd. Bij die oude controller was het niet nodig de stekkers aan te passen. Bij levering was hij vergeten dit te doen.
Wellicht dat bij jou het ook zoiets is, dan is het eenvoudig op te lossen. Succes! :thumbs:
 
Terug
Bovenaan