PLED / TC420 voert opdrachten niet goed uit?

GynnadVis

Well-known member
Lid geworden
8 september 2012
Berichten
756
Ik heb nu het volgende programma geprogrameerd waarbij het licht uit zou moeten blijven tot 16:30 (ik ben mij er van bewust dat die extra entries met alle 3 op 0 niet nodig zijn, maar dat was even om te testen).

Echter op het moment van schrijven 15:23 staan de blauwe/rode lichten een klein beetje aan, en lijkt het wel alsof hij de entry van 16:30 al heeft gepakt? Is het zo dat PLED de eerst volgende entry pakt nadat er een bepaald tijdstip is geweest?

full
 
Zo werkt het niet.
Vermoedelijk heb je de functie 'fade' aan staan en dat betekent dus dat je een vloeiende overgang krijgt tussen 15:00 en 16:30. Normaal gesproken is dat ook wat je wilt in plaats van een stapsgewijze verhoging/verlaging (dat zie je, geleidelijk is mooier).

Als jij wilt dat het licht 'plotseling' aan gaat om 16:30, dan kun je het beste een extra entry aanmaken om 16:29 met de waarden 0, 0 , 0, 0 , 0. Dan is het gegarandeerd donker tot 16:29, en zal het dan binnen 1 minuut naar stand 5 gaan.

Beter is misschien om rond 16:20 die extra entry aan te maken met 0, 0, 0, 0. Dan hebben de lampen 10 minuten om van 0 naar 5 te gaan.
 
Klopt Gynnadvis.

Hij werkt als het ware al een beetje op naar de 16.30
Als je bv het tot 16.20 donker wil houden zou ik op 16.20 nog een rij nullen zetten. Dan gaat die nl vanaf 16.20 langzaam opbouwen naar de 16.30.
 
Terug
Bovenaan