Wat is er nieuw

plek voor de uitstroom van een 120cm aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter le-0n
  • Startdatum Startdatum
L

le-0n

Guest
Ik ben in het bezit van een aquarium van 120 cm breed. Inhoud 170 liter. Heb er een eheim 2226 opdraaien. Nu zit ik met volgende.

Voor de instroom heb ik in beide hoeken een filterkorf geplaatst middels pvc buis. Voor de uitstroom wil ik graag weten wat het beste is.

Wanneer ik de uitstroom aan de rechterkant plaats (smalle gedeelte) dan komt de stroming niet tot het einde. Ik heb het volgende bedacht. Ik wil graag een pvc buis met gaatjes van 110 cm aan de achterwand bevestigen. Is het verstandig om dit uit een stuk te maken of 2 buizen van 55 cm middels een t splitsing. Of heeft iemand een ander idee?

Hoor het graag.

Ik laat de uitstroom er zo uit komen.
In de bak -------------T stuk------------bocht. dus 2 uitstromers richting de bodem.

Wat jij wilt kan ook prima, met uitromers, dan wel zo dat de hele bodem stroming heeft.

Bedankt voor je reactie.

Ik wou ze naar voren richten (lichte golven), zodat het water tegen de voorruit naar de bodem wordt gedrukt. Op deze manier komt het via de bodem terug bij de filterkorf (in theorie). Klopt deze theorie?

Kan ook, is gewoon een beetje experimenteren, hoe of wat.

Top! Gaan we doen! Bedankt voor de info

Als je pijpjes maakt, boor je de gaatjes om en om naar voren, dan omlaag,naar voren.
Wordt de stroming verdeelt.

Je kan ook de gewone uitstroombuis aanpassen,grote kans dat er dan wel een goede rondstroming is.
Heb dat zelf gedaan met mijn 2213 door het buisje te verwarmen en voorzichtig het uiteinde platter te maken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan