Wat is er nieuw

Plekken op wortelhout

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mica
  • Startdatum Startdatum
M

Mica

Guest
Hoi,

ik ga binnenkort mijn rio 180 inrichten. Op dit moment licht het hout al te weken. Nu valt me op dat er op een stuk hout een aantal lichte plekken te zien zijn.

Nu vraag ik me af of dit kwaad kan of straks schadelijk is voor de vissen ?

Het hout stink niet en is ook niet zachter dan andere stukken die niet die lichte kleur hebben. het hout blijft ook nog niet drijven. De andere stronk die niet deze vlekken vertoont die zink wel gewoon.

Graag jullie hulp.

Bijlagen

• 9E18408B-B938-4AEF-A848-DCE807B8940F.jpeg
    9E18408B-B938-4AEF-A848-DCE807B8940F.jpeg
    94.5 KB · Weergaven: 119
  • 18851570-3D72-4517-AC68-CCD7E439B87B.jpeg
    18851570-3D72-4517-AC68-CCD7E439B87B.jpeg
    171.3 KB · Weergaven: 126
Kan het met vocht te maken hebben doordat het hout aan het drogen is?

Kan zijn dat er een lichte schimmelvorming optreedt. Is normaal, niet schadelijk, en je kunt de schimmel voor plaatsing in je bak er gewoon afborstelen. Waarschijnlijk is die na een paar dagen alweer vertrokken.

Op de eerste foto hangen de prijskaartjes er nog aan. Het gaat dus om 'nieuwe' stukken hout. Geef dit inderdaad even de tijd om zich vol te zuigen met water en de eventuele 'schimmel' zal na een tijdje ook vanzelf wegtrekken.

OFFTOPIC: Ik heb zelf ook een Juwel Rio 180 staan, maar bij mij is het middelste vak van het kastje open. Daar zit dus geen deurtje voor. Ik moet zeggen dat ik jouw kastje een stuk mooier vind hoor! :petjeaf:

Bedankt voor jullie reacties! ik heb hiervoor ook diverse Juwel bakken/kasten gehad. De nieuwe kasten zijn allemaal gesloten zover ik weet 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan