Wat is er nieuw

Plots actieve vissen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter speci19
  • Startdatum Startdatum
S

speci19

Guest
Vanmorgen merkte ik dat mijn anders zo rustige visjes plots heel actief waren. Corrydorassen schieten als een gek doorheen men aquarium en lijken soms wel aan het vechten. Ook men espei die normaal wat schuw tussen de planten hangen zwemmen nu de ganse bak door. Ik heb gewoon gisteren mijn wekelijkse waterwissel gedaan en voor de rest is er niks veranderd. Ik heb geprobeerd het te filmen. Het is wel leuk om zien maar ik vraag me af of dit normaal is. Vissen zitten er een maand in.

 
Je had geen "wit poeder" aan je handen kleven toen je de waterwissel deed?

Misschien hebben ze het idee, door de WW en luchtdrukveranderingen (het weer buiten) dat de regentijd begonnen is. Jippieee.... binnenkort door de ondergelopen bossen zwemmen. Verzopen insecten eten. Nestjes maken. Het leven is één groot feest!

@Nicolientje-W kan wellicht iets herkennen in het gedrag van de cory's.
 
Lagedrukgebieden en een leuke waterwissel staan garant voor paaigedrag, dat drukverschil van die lagedrukgebieden voelen de vissen (in de amazone betekend lagedrukgebieden de start van het regenseizoen waarin alles en iedereen zich spontaan gaat voortplanten), hier zitten de ruiten vol eitjes terwijl ik niks gedaan heb qua waterwissels, puur het effect van die lagedrukgebieden
 
Ok niks om me zorgen om te maken dus 😁
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan