Plug and play


Flighty

Well-known member
Lid geworden
31 oktober 2018
Berichten
296
Leeftijd
37
Ik ben toch wel een beetje nieuwsgierig geworden na co2 bemesting zijn er leuke/goedkoop Plug and play setje die gewoon goed zijn om misschien mee te beginnen?
 
Hangt helemaal af hoe groot is de bak wat voor inrichting afijn je begrijpt maar info geven dus :Dk
 
Hoek aquarium trigon 190
Bruto 190l
En wat wil je nog meer weten
 
Hoek aquarium trigon 190
Bruto 190l
En wat wil je nog meer weten
Led of tl verlichting intern of buiten filter
Tip koop gelijk iets goeds bespaart geld dus geen 500 mg of weggooi flessen maar bv een 2 kilo fles co2
 
2 tl t8
2 x extern filter 1 tetra 800ex en een sera 130 waar alleen spons in zit met witte wat te en turf deze gaat regelmatig open de tetra laat ik zoveel mogelijk met rust deze is biologisch opgezet

Ik wou graag zonder co2 werken maar door hier min of meer afgeraden voor een beginner (wat ik ben;) l vandaar dat ik toch eventjes er naar wil kijken of er iets is dat mij trekt
Mijn plant zijn uitgekozen op geen co2 bemesting maar misschien wil ik toch een kleine dosering toedienen zo dat ik wel gewoon kan verversen wanneer ik het wil dat is wekelijks
 
Heb ik meerdere keren gelezen maar ik wil niet dat mijn aquarium een fiasco wordt en in die méthode werkt je toch ook wel met ervaring en kennis hoe ze eruit moeten zien heb je een scherp oog voor nodig omdat je niet veel kan terug meten ( dat is wel mij opzet geweest maar ik twijfel heel erg of ik dat wel moet willen simpel weg omdat mijn aquarium kennis helemaal op niks is gebaseerd
 
Begrijp je twijfel maar ook met co2 is het nog niet gezegd dat je planten het goed doen daar is meer voor nodig
Balans tussen licht voeding en water kwalitijd en zo kan je nog een tijdje doorgaan.
En je moet maar denken van fouten kan je leren je zult toch zelf moeten ontdekken wat bij jouw bak werkt en niet
met bij voorbeeld de https://www.aquaforum.nl/threads/de-estimative-index.69556/ kom je al een heel eind
 
Ik zou niet meteen met co2 beginnen. Het is echt lang niet voor elke bak nodig. Ik heb een bak die al 6 jaar draait zonder co2 en die bak is compleet alg vrij en de planten doen het prima. Daar volg ik ook geen aparte methode, gewoon wekelijks water wisselen en plantenvoeding toevoegen.

Ik heb het idee dat je veel te veel tegelijk wil. Begin nu eerst maar eens rustig. Laat je aquarium een paar maanden draaien en kijk dan eens hoe het er voor staat. Gewoon wekelijks water wisselen en een complete plantenvoeding gebruiken. Makkelijke planten erin en afwachten. Als je dan alsnog een hoop geld uit wil geven aan co2 of een fancy licht systeem kan dat altijd nog.
 
Die kans is groot biologist wat ooit een impuls aankoop was ben ik steeds meer gaan lezen en verdiepen er in en daarbij kom ik steeds met andere ideeën :s door mijn eigen twijfels of het wel goed genoeg is maar eerst morgen naar de Hornbach voor andere tl
 
Even ter info weet je zeker dat het een t8 is de dikke dus en geen t5 de dunne
Mijn trigon 190 is al behoorlijk op leeftijd en daar zit van af aanschaf al t5 buizen in.
 
Zeker weten speciaal op de kop getikt om zonder co2 af te kunnen moet alleen eventjes nieuwe tl kopen om dat ik niet weet hoe oud ze zijn welke er nu in zitten
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan