pluisjes op mijn mos

T

Tristb

Guest
Dag mede forumleden. Ik heb nu al een tijdje last van pluisjes op mijn mossen. (Java, christmas en flame) Het vermeerdert zich vrij snel en hecht zich goed vast aan het mos waardoor het niet mogelijk is om het weg te halen zonder het mos te knippen. Het zit alleen op het mos. Iemand een idee wat dit is, en vooral hoe ik er het best vanaf kom? Ik vermoed dat het een alg soort is, maar ik kan hem zo even niet plaatsen

Aquariumgegevens: 300 liter aquarium

ph: 6,5
kh: 4
gh: 6
po4: 2
no3: 15
Geen nitriet en ammoni
Co2 continutest is groen/gelig.

Ik ververs wekelijks ca 40% van het water waarbij ik direct het aquarium onderhoud. Filter maak ik om de week het bovenste sponsje schoon. Rest laat ik zoveel mogelijk met rust. Ik heb een stromingspompje extra, overal is watercirculatie. Geef plantenvoeding van planted box, all in one. Ik doseer om de dag 25 ml daarvan wat voldoende is.

Ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is :D
pluisjes.jpg
 
Lastig op deze foto maar ik denk dat ik er wat baardalg in zie maar kan het niet met zekerheid zeggen. Vaak blijft in mos vuil hangen wat dan voor extra vervuiling kan zorgen met als gevolg wat algen.
Heb je het verder niet op de andere planten?
 
Nee alleen op het mos. En ik heb anubias en bucephalandra in mijn bak zitten wat traag groeiende planten zijn, dus ik zou verwachten dat daar ook alg op zou moeten komen. Echter dat is niet het geval. Misschien idd in combinatie met het opvangen van vuil dat het mos er gevoeliger voor is. Bedankt voor je reactie . ik zal mij eens verdiepen in baardalg om te kijken of dat het is.
 
Terug
Bovenaan