Wat is er nieuw

Poecilia reticulata (bevallingen)

• Onderwerp starter Onderwerp starter ViperaCloud
  • Startdatum Startdatum
V

ViperaCloud

Guest
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af in hoever er onderzoek is gedaan naar gup bevallingen.
Kwa bevruchting en dergelijke.

Vooral als je vrouwtjes koopt die al bevrucht zijn.
Ze zeggen dat ze voor langere tijd het zaad van mannen meenemen.
Maar ik heb ook gehoord als ze na bevalling opnieuw bevrucht worden door een nieuwe man.
Word de voorkeur naar het verse zaad gegeven.
Zijn er mensen die dit echt kunnen bevestigen?

Zo niet lijkt het me een interresante onderzoek.
Door jongen op te kweken en hiervoor een paar vrouwen apart voor te houden.
En er dan met verschillende mannen/onderzoeken.
Uit te vogelen hoe dit nou precies in zijn werking gaat.

Bij de meeste eierlevendbarende tandkarpers waar ook de guppen onder vallen kan een vrouw het zaad in zg. pakketjes opslaan. De duur van het opslaan is wezenlijk verschillend per vrouw. De ene kan het een paar maanden bij zich dragen en de andere tot zelfs langer dan een jaar.

Welk zaad er dan gebruikt wordt als er meerdere mannen in het geding zijn, is ook weer sterk afhankelijk per vrouw te noemen.

Een echte bevestiging is dan ook niet te geven.

Op zich heb je hier een hele eenvoudige vraagstelling. Doch is het echter wel zo dat men hierover nog steeds zich aan het buigen is na al die jaren.

Bij echte levendbarende tandkarpers (denk bijv. aan goodeiden, heterandria formosa, neoheterandria elegans, etc) moet er altijd opnieuw een bevruchting plaatsvinden eer er een nieuwe zwangerschap kan gaan ontstaan. En bij deze groep gaat het zaadopslagverhaal niet op.

Even of topic misschien maar ik ben blij dat het bij mensen anders is zeg 😀 😀 😉.

Zou wat zijn, he John...?
Zie je het al voor je? Het hele huis vol!
Maar aan de andere kant als je meer kids wilt hebbend dan behoef je maar ��n keer je best te doen!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan