Wat is er nieuw

Poecilia wingei

Lars045

Well-known member
Lid geworden
13 mei 2013
misschien een hele rare vragen vraag maar waar komen ze nu vandaan eigenlijk? Venezuela of toch verder noordelijker? dan kunnen ze eigenlijk ook in een biotoop aquarium van zuid Amerika of heb ik het alweer mis?

dus eigenlijk komt hij gewoon uit Venezuela oorspronkelijk en dan kun je ze bij zuid Amerika onder verdelen dus ook in een biotoop aquarium

Zuid Amerika is groot he, ligt er dus aan wat je onder een biotoopaquarium verstaat. Over het algemeen is een biotoopaquarium Zuid Amerika dikwijls tamelijk zacht en zuur water, terwijl deze soort juist in een ander biotoop gevonden wordt

Lars045 zei:
dus eigenlijk komt hij gewoon uit Venezuela oorspronkelijk en dan kun je ze bij zuid Amerika onder verdelen dus ook in een biotoop aquarium
Dat ligt er maar net aan wat jij een biotoop aquarium noemt.

Als je gaat kijken naar de waterwaarden die een Endler vraagt ((middel)hard en neutraal tot basisch water) dan komen die helemaal niet overeen met wat veel andere Zuid-Amerikaanse vissen verlangen. Denk aan de alom bekende kardinaaltetra, die uit zeer zacht en zuur water komt. Wat betreft waterwaarden ligt wat een endler vraagt zelfs dichter tegen Midden-Amerika aan dan tegen een groot deel van Zuid-Amerika.

Maar dat betekent natuurlijk niet dat het onmogelijk is een leuk gezelschapsbakje voor endlers samen te stellen! 😀

~ Ivo

hahahaha ja Ivo als ik dat bij iedere vis zou doen wat ik mooi/leuk vind dat word het een drukken boel hier.

Ze komen van origine idd uit Venezuela. Maar goed, Venezuela ligt in Zuid-Amerika. Maar da's dna wel per direct het noordelijk gedeelte van Zuid-Amerika. Dus die opmerking over Midden-Amerika is zo gek nog niet...

Maar ook de vraagstelling "wat versta je onder een biotoopaquarium ?" is terecht. Niet ieder Zuid-Amerika biotoop is vergelijkbaar.

Maar goed Lars045, ik vind het geen rare vraag hoor...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan