Poecilocharax weitzmani


remcovoortman

Well-known member
Lid geworden
23 augustus 2014
Berichten
543
Leeftijd
23
Locatie
Achterhoek
  • Wetenschappelijke naam
    Poecilocharax weitzmani
  • Nederlandse naam
    -
  • Hardheid: zacht, neutraal, hard
    Zacht
  • Temperatuur: koud, subtropisch, tropisch
    Tropisch
  • School, koppel, harem of solitair
    School
  • Welke waterlaag (boven, midden, onder of overal)
    Middenonder
  • Herkomst
    Zuid-Amerika, Colombia, Brazili�, Venezuela en Peru. En om precies te zijn in de bovenloop van de amazone,de Solimoes,de Rio Negro en de bovenloop van de Orinoco rivier.

Een paar van mijn vissen:
DSC05931_zps2ojmyzwv.jpg

DSC05911_zpssepqc6ff.jpg
 
  • Omstandigheden eigen aquarium (maten aquarium, soort aquarium (biotoop, planten, stenen, hout aquarium, welke medebewoners,
    leidingwater of aangepast water (wat is er aangepast - osmose, turf enz), temperatuur )

    100x50x40 Zuid-Amerika aquarium, een aantal planten, een paar stenen en een hoop hout.
    Leidingwater met turf.
    Medebewoners zijn:
    L-Nummers
    Dwergcichliden
    Bijl en roodkopzalmen
  • Gedrag ten opzichte van elkaar (dezelfde soort).
    Erg vreedzaam. Soms pronken de mannen wat naar elkaar maar ze beschadigen elkaar niet en zwemmen als ze zich bedreigd voelen(tijdens waterwissels) erg dicht op elkaar.
  • Gedrag ten opzichte van andere aquarium bewoners.
    Vreedzaam maar ook totaal niet bang, ze eten gerust met de gulzige roodkopzalmen mee.
  • Eigen mening over de vis in zijn totaliteit (gedrag algemeen, kleur, zichtbaarheid in het aquarium)
    Ik ben erg blij dat ik deze visjes heb, totaal niet schuw na een tijdje wennen, laten zich erg veel zien. En ze zijn erg mooi met hun rood en blauwe spikkels in het licht.
  • Ervaring met de kweek van deze vis. Denk bijvoorbeeld aan: Makkelijk of moeilijk, is er broedzorg, eierlegend enz.
    Ik heb geen ervaring met de kweek, maar mijn vissen zijn daar ook nog te jong en te klein voor. Maar het schijnt dat het al wel eens gelukt is. Maar onder zeer lage waterwaardes. Ze planten zich net zo voort als dwergcichliden alleen past de man op de jongen in plaats van de vrouw.
 

Terug
Bovenaan