Poll van 11 april 2018: ben jij lid van een aquariumvereniging?

Discussie in 'Poll' gestart door jessicapilon, 11 apr 2018.

?

Ben jij lid van een aquariumvereniging?

1. ja, ik ben lid

4 stem(men)
    18,2%
  2. nee, ik ben geen lid

18 stem(men)
    81,8%
View Users: View Users
  1. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Beste leden,
    De tijden veranderen en met het internet is er heel veel informatie online te vinden. Toch ben ik benieuwd of jullie ook (nog) lid zijn van een aquariumvereniging. Als je de geluiden her en der beluisterd dan vindt de een het zeer nuttig om hierbij aangesloten te zijn terwijl een ander het nut er niet van inziet. Middels deze poll kun je laten weten of je ook lid bent van een aquariumvereniging en als je wil mag je middels een toelichting natuurlijk laten weten waarom jij al dan niet lid bent of niet wil worden.
    Veel plezier met deze poll.

2. Cédric Vleminckx

Cédric Vleminckx

Lid geworden:
    18 dec 2015
    Nope, ik ben geen lid;)

Online is er genoeg informatie te vinden, dus ik heb geen behoefte aan een vereniging, en ik denk ook niet dat dat snel zal komen:).
    Verder is het niet goed te combineren met alles wat ik nu al aan het doen ben, maar wie weet dat er ooit een moment komt...

Laatst bewerkt: 11 apr 2018
  3. TS
    TS
    jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Ik ben ook geen lid en wel om de reden dat er hier in de buurt geen AV zit en ik daarvoor te ver moet fietsen.

4. sschot

sschot

Lid geworden:
    8 okt 2015
    Ik ben geen lid, puur omdat dit voor mij praktisch onhaalbaar is

5. TonHageraats

TonHageraats Beheerder Beheer

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Ik ben lid van Aquariumvereniging Black molly in Hoorn,
    Erg leuk om eens in de maand met hobby genoten te praten, lezingen te volgen, kleine planten veiling etc.
    Ook gelijk hulp in de buurt op alle terreinen, dus ook technische mensen die je kunnen helpen om maar wat te noemen.
    Een paar keer per jaar een aquariumgerelateerd uitstapje, en gelijk het bondsblad "Het aquarium" regelmatig op de deurmat.
    Mogelijkheid om mee te doen aan de jaarlijkse huiskeuring wat ook een leuk geheel is, en jaarlijks bij een paar leden thuis langs om diens aquarium te bekijken en te bepraten.

6. Aquafanaat

Aquafanaat

Lid geworden:
    18 nov 2012
    ben jaren lid geweest van een aquariumvereniging in groningen maar door werk en veel van huis daar mee gestopt

7. JDS

JDS

Lid geworden:
    26 nov 2016
    Ik ben ook geen lid. Ik heb idd alles van internet en ik heb een hele lieve vriendin die veel verstand van garnalen heeft.hahahahha

8. Aquafanaat

Aquafanaat

Lid geworden:
    18 nov 2012
    als ik stop met werken denk ik dat ik me weer aanmeld het was best interresant die lezingen en de hulp onder elkaar

9. RichD1011

RichD1011

Lid geworden:
    3 dec 2015
    Internet

10. Aquafanaat

Aquafanaat

Lid geworden:
    18 nov 2012
    inderdaad en deze site van aquaforum hier ook veel van opgestoken de laatste jaren

11. Ruben01

Ruben01

Lid geworden:
    22 aug 2016
    Ik ben lid van af black molly in Enschede:daisy:
    Ik vind het wel heel leuk, gewoon kletsten met andere aqua-gekken en interessante presentatie, zoals van Jos Hut over maanvissen en Ernst van Genne over biotoopgebieden in Venuzuela. En je krijgt ooknog eens 1 bladen thuis gestuurd, Het Aquarium en het blad van de vereniging. En meedoen aan een keuring is ook leuk natuurlijk. Zou het dus iedereen aanraden:p

jessicapilon vindt dit leuk.
  12. TS
    TS
    jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    De AV van Ton heet ook al Black Molly en dat is zeker een geliefde naam:D:D;)

Ruben01 vindt dit leuk.
  13. Ruben01

Ruben01

Lid geworden:
    22 aug 2016
    Ja klopt, zag ik ook, grappig:D;)
    Wie zou er eerder zijn?:juggle::D

jessicapilon vindt dit leuk.
  14. robru

robru

Lid geworden:
    28 dec 2017
    Niet meer! Van de vele info op Internet leer je meer, ook al door de vele reacties in topics.

15. Mandykuh

Mandykuh

Lid geworden:
    5 nov 2012
    Volgens mij bestaat dat nog niet eens hier bij mij in de buurt :juggle: maar ik ben lid van deze vereniging en altijd een klikje verwijderd van steun, tips, adviezen, feedback en gezelligheid dat geldt toch ook een beetje als een vereniging :D

16. eVolution

eVolution

Lid geworden:
    23 mrt 2018
    Back in the day ben ik een tijdje lid geweest, maar vooral afwachtend om te kijken wat zo'n vereniging mij te bieden had. Echter het enige wat ik in dat jaar heb zien voorbij komen waren de verenigingsbladen, die helaas niet veel nieuws konden toevoegen aan wat internet al niet aanbood. Daarnaast waren er bijeenkomsten met koffie en koekjes maar nooit iets op de agenda zien staan dat mij aansprak. Dus na een jaar ook maar opgezegd.

Mocht er echter in de omgeving een goede vereniging zijn die iets interessants bied, al is het eens per jaar een goede spreker, of iets anders dat van meerwaarde zou zijn dan zou ik zeer zeker interesse hebben om me aan te sluiten.

17. TS
    TS
    jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Er zal inderdaad ook tussen de verenigingen veel verschil zitten en ze moeten natuurlijk iets bieden dat meerwaarde voor je heeft.

18. biljoenblik

biljoenblik

Lid geworden:
    3 sep 2015
    Ik ben (nog) geen lid van een aquarium vereniging.

Het lijkt mij wel heel erg leuk. Maar je moet wel bij de club passen.

Ik heb denk ik een beetje drempelvrees.

Ruben01 vindt dit leuk.
  19. Ruben01

Ruben01

Lid geworden:
    22 aug 2016
    Gewoon een keer gaan Marcel! Tis echt leuk:daisy:

20. legoloco

legoloco

Lid geworden:
    19 nov 2008
    Ik ben echt jaren lang lid geweest van een AV, eerst AV Danio Blerick en later van Najade in Gennep.
    Uiteindelijk lidmaatschap opgezegd omdat ik er geen tijd meer voor had.

21. jan fokke

jan fokke

Lid geworden:
    11 aug 2011
    ik ben niet lid van een av omdat er in leeuwarden geen een meer zit naar mijn weten.

22. Jos Hut

Jos Hut

Lid geworden:
    8 apr 2008
    Ik hoop dat jullie hebben meegekregen dat de NBAT een digitale vereniging gaat oprichten. 15 mei aanstaande is er een speciale bijeenkomst voor in Veenendaal. En er zullen nog meer volgen. Wat te denken van een zeer lage contributie, digitale fotowedstrijden, de hulp van gediplomeerde bondskeurmeesters, deelname mogelijkheid aan keuringen, vertegenwoordigd worden op het gebied van wet en regelgeving ( want anders mag je straks niets meer houden) , en een netwerk met mensen met verstand van zaken, en dit is nog niet alles. Ideeen zijn altijd welkom!

Mail: Voorzitter@nbat.nl

Hobbygroet Jos Hut

23. MaestroCygni

MaestroCygni

Lid geworden:
    6 mei 2015
    Ik heb nog een vraagje:
    Ik wil dus al een tijdje lid worden van de NBAT (door de vele voordelen), maar daarvoor moet je eerst lid zijn van een lokale vereniging. Er is echter geen actieve vereniging in de buurt.

Is het wel mogelijk om lid te zijn van de digitale vereniging van NBAT zonder eerst bij een lokale vereniging te horen?

Ruben01 vindt dit leuk.
  24. Jos Hut

Jos Hut

Lid geworden:
    8 apr 2008
    Er zit een hele actieve vereniging in Hoogezand Sappemeer: aquariumvereniging hs. De voorzitter Martin Koetze woont in Delfzijl. Wie weet is er met hem wat te regelen qua vervoer mocht dat nodig zijn. De digitale vereniging is er nu nog niet, daar werken we hard aan.

Je kan een mail sturen naar secretariaat@nbat.nl. met je vraag en dan helpt onze bondssecretaris Theo Van Meegen je graag verder.

Succes en Hobbygroet Jos Hut