Poll van 25 november 2017: Heb jij nog plannen voor 2018 op het gebied van onze hobby?

Discussie in 'Poll' gestart door jessicapilon, 25 nov 2017.

?

Heb jij nog plannen voor 2018 op het gebied van onze hobby?

1. Ja, ik heb nog plannen voor 2018

34 stem(men)
    69,4%
  2. Nee, ik heb geen plannen voor 2018

3 stem(men)
    6,1%
  3. Ik weet het nog niet en zie wel wat er op mijn pad komt

12 stem(men)
    24,5%
View Users: View Users
  1. Cidaan

Cidaan

Lid geworden:
    16 sep 2011
    Vervoer op Maat voor al mijn vissen...

blackmoor vindt dit leuk.
  2. Paddy.K.1966

Paddy.K.1966

Lid geworden:
    6 okt 2007
    Jazeker, grote plannen, al ben ik er in 2017 al wel een beetje mee begonnen.

Al ruim anderhalf jaar strijd ik tevergeefs tegen blauwalgen, die vanuit de bodem steeds weer terugkomen en van daaruit alles overwoekeren.
    Veelvuldige grote waterwissels, verduistering, snelgroeiende planten, een medicijnenkuur, alles heb ik al geprobeerd.
    Behalve dan de bodem in zijn geheel vervangen door filterzand, en dat is dus het eerste dat ik in 2018 van plan ben.

Ook sluit de driedimensionale polyester achterwand niet goed aan, waardoor de vissen er achter verdwijnen. Ikzelf kan echter nauwelijks achter die wand komen. Mocht er een vis besluiten daarachter te sterven, dan zijn de gevolgen niet te overzien denk ik.
    Het tweede plan voor 2018 is dan ook een nieuwe achterwand maken, van tempex en tegellijm. Met dat plan ben ik al begonnen, de tempex is al gesneden en gelijmd, alleen wat details moeten nog gesneden worden.
    Ik heb gelijk ook met dezelfde techniek een terras gemaakt in de vorm van een flinke boomwortel en stenen.

Tot slot heb ik een groep Ameca splendens (hooglandkarpertje) zwemmen, die weliswaar prima alg eten maar ook het leven van de andere vissen zuur maken met hun gejaag. Minder snelle soorten, bijvoorbeeld maanvissen, hebben het helaas al moeten afleggen.Ik kan deze vissen niet uitvangen, omdat ze zodra het net het water raakt achter de achterwand schieten. En de groep wordt steeds groter, ze fokken guppen of platy's. Als de bak helemaal leeg gaat voor de nieuwe achterwand en bodem gaan die er dus niet meer terug in komen.
    Dan kan ik eindelijk een planten- en vissenbestand gaan opbouwen zoal ik dat eigenlijk al heel lang wil: mijn derde plan voor 2018.

Hoewel het derde deel van het plan vanwege de beperkte financiën wel eens (deels) voor 2019 zou kunnen zijn .....

3. Moppersmurf

Moppersmurf

Lid geworden:
    24 apr 2017
    Heb ja, ik heb nog plannen voor 2018 gekozen. Maar eigenlijk heb ik al een deel uitgevoerd. Heb ijn bak Juwel Vision 450 staan maar net een grotere gekocht. ca. 210x80x70. Met moeite opgehaald en nog heel veel werk aan. Zitten aantal awkaline rotsen in gekit die ik er uit wil hebben. Zand wassen, verlichting aanpassen. Bioloog weer inbouwen.
    Ben tot in 2018 bezig...:D

bderooij vindt dit leuk.
  4. Cédric Vleminckx

Cédric Vleminckx

Lid geworden:
    18 dec 2015
    Even lang als 2017;):D

Ruben01 vindt dit leuk.
  5. Danysnipe

Danysnipe

Lid geworden:
    3 mrt 2015
    Bij mij op de planning staat het maken van mijn eerste een mooie aquascape. Ik ben nu al met de voorbereidingen bezig en eind deze maand of begin januari zal ik het opzetten.

Ook wil ik mijn interne Juwel filter uit mijn bak halen. Dat blijft toch een doorn in het oog.

6. pukkiepok

pukkiepok

Lid geworden:
    25 jun 2012
    mijn plan voor 2018 staat al in de kamer. een nieuw aquarium van 160*70*50. in 2018 wordt die ingericht (daar begin ik in 2017 al mee hoor) en wie weet krijg ik die keuringsklaar voor september. :D:D:D

7. edje555

edje555

Lid geworden:
    11 nov 2015
    Van een Rio 180 overstappen naar een Rio 450 of een Trigon 350 voor mijn Maantjes die nu nog klein zijn maar duidelijk al goed groeien :D

8. Route81

Route81

Lid geworden:
    13 nov 2007
    Na 20+ jaar een Malawi-aquarium in huis te hebben willen we de bak eens veranderen naar een Tanganyika-aquarium. Het oorspronkelijke visbestand is intussen al een maand geleden verkocht of verhuist naar onze kweekruimte. Momenteel zwemmen er +/- 100 Malawi-jongen in de bak om toch de filter goed in gang te houden.
    Tussen kerst en nieuwjaar staat een bezoek gepland aan Aquabeek (+/- 250km van bij ons) waar we dan onze nieuwe vissen gaan ophalen. Intussen wordt de bak aangepast.

Verdere plannen voor 2018:
    - T5-verlichting vervangen door LED-verlichting
    - Een poging doen tot het gecontroleerd kweken van kardinaal tetra's
    - Voorbereidingen treffen voor een grote aquarium en terrarium tentoonstelling in 2019 met onze vereniging. Dan bestaat de vereniging namelijk 70 jaar.
    - Misschien eens een nieuwe voordracht maken over de Afrikaanse meren
    - Vast nog vele andere zaken die ik nu zo niet kan bedenken. :-)

Altispinosa en NicoleE vinden dit leuk.
  9. smart

smart

Lid geworden:
    10 mrt 2018
    een nieuw aquarium proberen op te starten:S ...juwel rio 125 led...geen ervaring:help:

10. benvo

benvo

Lid geworden:
    28 mei 2014
    Nou, inmiddels is de aquariumcomputer klaar maar er staat nu een nieuw project op stapel; een doseerpomp. Dat bouwen/programmeren werkt toch wel verslavend.

11. eVolution

eVolution

Lid geworden:
    23 mrt 2018
    Dit jaar helaas nog niets. Blijft nog even bij plannen.
    Begin 2019 is het echter zo ver en komt er een maatwerk aquarium en achterwand project. Kan niet wachten!

12. benvo

benvo

Lid geworden:
    28 mei 2014
    Uiteraard wil ik mijn zelfbouw doseerpompen afmaken. Verder hoop ik dat een van onze leden zich op meststoffen gaat richten zodat we poeders om zelf te mengen weer volop kunnen krijgen. Misschien meldt Backpay zich nog eens weer?

13. Cédric Vleminckx

Cédric Vleminckx

Lid geworden:
    18 dec 2015
    Hopelijk laat Backplay zich nog eens zien, mijn voedingscapsules zijn bijna op. ;)

14. John.

John.

Lid geworden:
    4 okt 2012
    In juni gaan we de woonkamer uitbouwen, in augustus ga ik een nieuwe bak laten maken

Groetjes John.

15. biljoenblik

biljoenblik

Lid geworden:
    3 sep 2015
    De tuinkabouter verkoopt deze nu ook. Zie aangeboden.

16. Cédric Vleminckx

Cédric Vleminckx

Lid geworden:
    18 dec 2015
    Bedankt voor de tip;)

17. Altispinosa

Altispinosa

Lid geworden:
    26 mei 2011
    Een gloednieuwe bak op maat laten maken staat dit jaar op de planning en dan denk ik er over na om een supermooie achterwand en zijwanden te laten maken door een mede forumlid hier.
    De bak wil ik dan ook graag een gat in de bodem hebben zodat ik dan makkelijker waterwissels kan uitvoeren indien dit te realiseren valt natuurlijk en verder wil ik er een supermooi visbestand in.
    En hoogstwaarschijnlijk een garnalenbakje erbij.

18. RichD1011

RichD1011

Lid geworden:
    3 dec 2015
    Ja een stelling :rolleyes:

Ruben01 vindt dit leuk.
  19. TS
    TS
    jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011