Wat is er nieuw

Pomp achter de wand

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zyra
  • Startdatum Startdatum
Z

Zyra

Guest
Goedemiddag,

Voor mijn aquarium ben ik bezig zelf een achterwand te maken met een hoek zodat hierachter de pomp en verwarming weggewerkt kunnen worden. Dit heb ik al op meerdere websites voorbij zien komen. (ik gebruik tempex van 3 cm dik)

Toch vraag ik me serieus af of zo'n filter achter de wand wel voldoende kan filteren? (en de verwarming ook echt wel het hele aquarium verwarmt en niet alleen het stukje achter de wand)

Wie oh wie heeft hier ervaring mee en werkt dit dat wel of niet goed? of moet ik om het goed te laten functioneren juist speciale techniek aanschaffen inplaats van een standaard pompje (Superfish flow 100 bijvoorbeeld) en een standaard verwarmings elementje?

Groetjes Zyra

Verwarming zal klappen, als hij zijn warmte niet kwijt kan.
Hoort ook liggend geplaatst te worden.
Bij opstijgende warmte slaat hij af(te vroeg,dus).

En Filters nooit inbouwen,tenzij hij makkelijk weg te halen is,.
Betr in het zicht houden,voor controle en schonmaken.

Zo'n superfish filterje inbouwen is geen goed idee,zeker niet in een aqua40.
Heel onhandig als je onderhoud moet doen en neemt veel ruimte in wat toch al heel beperkt is in zo'n bakje.
Is allemaal wel mogelijk om zelf dingen te fabrieken zodat het ook nog goed werkt maar komt toch wel ervaring bij kijken hoor.

Wat zouden jullie mij dan aanraden? ik vind het filterpompje en verwarmingselement altijd zo lelijk in zo'n aquarium :sorry:
Als je nou een aquarium van 1 meter breed heb of groter dan valt het niet zo op, maar in die Aqua 40 zal ie de overhand nemen ben ik bang. (ik moet nog een filterpompje en verwarmingselement aanschaffen, dus tips zijn zeer welkom!)

Ps. Op Deze pagina zie je dat het filter en verwarmings element weggewerkt worden.

Ja dan zou je hetzelfde moeten doen als in de link en is iig niet met een standaard filtertje.
Heb niet alles gelezen maar zou me niet verbazen dat de warmte uitwisseling op die manier niet helemaal optimaal werkt en zelfs nog door oververhitting voor problemen zorgt in zo'n krappe opgesloten ruimte.

Zal eens wat foto's voor je zoeken want met wat plantjes en hout krijg je de techniek ook gewoon uit het zicht gewerkt hoor en is vele malen makkelijker.

Hier alvast 1,gebruik zelf in kleine bakjes een hoekfiltertje van Dennerle bv.

649321_0_82_aquapb.jpg

Is gewoon een bakje met filter en verwarming.

Idee: neem soortjes die onverwarmd kunnen, hoef je ook geen verwarming weg te werken.

~ Ivo

Ik heb nu een goudvis, maar vind het zoetwateraquarium vele malen mooier met die plantjes en dergelijke.

Zit zelfs al te kijken of ik niet een aquariumpje kan vinden van 40 a 50 cm breed (breder kunnen we helaas niet kwijt) maar budget speelt helaas ook een rol.. Krijg het aquarium dan ook voor mijn verjaardag 🙂

Wow dat zou je inderdaad niet zeggen SeaBait! dat is inderdaad ook leuk om het zo weg te werken. Ik ga er eens naar kijken 🙂

Ik zou dit soort van verwarming erin zetten als je warmer wil gaan dan de gewone kamertemperatuur 😉

http://www.twenga.nl/aquarium-verwarming.html
De Hydor mini verwarmer 7,5 W
Als je naar beneden scrolt is het de 16de

En een tweedehands potfiltertje, bv. de eheim 2211

https://www.google.be/search?q=eheim+22 ... 52&bih=585

Je zal in het begin zeggen dat deze potfilter "te" is, niets in minder waar, je zal er veel plezier aan beleven 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan