pomp buiten aquarium voor waterwissels


boemmie

Member
Lid geworden
19 juni 2022
Berichten
9
Leeftijd
44
Goedemiddag,

Ik wil binnenkort een extra aquarium halen maar deze zit niet dicht bij de buitendeur.
Nu ben ik op zoek naar een oplossing dat ik een pomp in de badkamer aan kan zetten om via een slang water uit het aquarium te pompen en andersom.
Weet iemand met welke pomp ik dat zou kunnen doen?
Ik heb nu al een sicce syncra silent, maar daar lijkt alleen de functie op te zitten dat je water het aquarium in pompt en niet dus niet uit kan pompen zonder dat je hem in het aquarium hangt
 
Lange tuinslang nemen en die dan met een slangenklem (zie foto) aan je aquarium maken en dan kun je de slang naar de badkamer doen en daar even aanzuigen
 

Bijlagen

  • slangenklem.jpg
    slangenklem.jpg
    89.4 KB · Weergaven: 31
Goedemiddag,

Ik wil binnenkort een extra aquarium halen maar deze zit niet dicht bij de buitendeur.
Nu ben ik op zoek naar een oplossing dat ik een pomp in de badkamer aan kan zetten om via een slang water uit het aquarium te pompen en andersom.
Weet iemand met welke pomp ik dat zou kunnen doen?
Ik heb nu al een sicce syncra silent, maar daar lijkt alleen de functie op te zitten dat je water het aquarium in pompt en niet dus niet uit kan pompen zonder dat je hem in het aquarium hangt
Gwn de pomp omdraaien?
Ik deed nooit anders.
Leeg halen zat de slang aan de zuigzijde en vullen zat de slang aan de perszijde.
Deed het water gwn in de wasbak mengen en dan het aquarium in pompen.
 
Ik gebruik de Eheim Aquariumpomp compactON 1000 om water vanuit de wasbak (met een lopende kraan) naar het aquarium te pompen. Zo kan je ook goed de temperatuur regelen.

Afhankelijk van de hoogte van de wasbak en het aquarium kan je water afhevelen door kort aan de slang te zuigen. Indien dat niet werkt kan je dit pompje omdraaien en in het aquarium zetten.
 

Bijlagen

  • IMG_20230119_180229.jpg
    IMG_20230119_180229.jpg
    371.3 KB · Weergaven: 46

Terug
Bovenaan