Wat is er nieuw

Pomp kapot

Gelukkige sluierstaart

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2023
Ik deed weer eens een waterwissel, om de dag, en ineens stopt de pomp ermee. Heb geen geld voor een nieuwe en krijg hem niet aan de praat. Wat nu? Ik heb ook geen tijd meer voor mijn 3 sluierstarten dus mocht iemand een ander plekje voor ze weten....

Wil je uberhaupt wel doorgaan met het aquarium?
Zo nee, dan snel op MP zetten.
Of toch weer aan het vissenasiel denken want daar ben je mee bekend.

Ik ben aan het werk. Hoe lang kunnen de 3 sluiers in een groot aquarium met kaoppte pomp? Hij draait wel maar pompt niet. Ik lees reacties vanavond weer.

Nou dan heb je geen filtratie en het zijn vervuilers. nu doet de bodem ook wel zn werk maar ik zou dit niet te lang zo doen en anders de nh3/4 en no2 meten.
Als hij niet pompt kun je hem ook uitzetten.

Wat voor filter is het en zit er zo n knop op om water mee aan te zuigen?
Als hij wel draait maar niet zuigt ken je proberen om de uitstroom even boven een emmer te houden die je naast de bak zet en dan met de mond aan te zuigen.

Ik denk ook dat het een kwestie is van lucht in het filter. Wat John zegt even aanzuigen met de mond en dan als hij weer loopt aansluiten op de aquarium

Wat voor pomp gaat het eigenlijk over? Heb nog geen merk langs zien komen, of een foto?

Ik krijg de slangen er niet af, want de drukknop doet het niet. Ik ververs nu elke dag 3/4 water.
Die zitten vaak vrij vast en je kan zoals Albert en ik al zeiden beter een emmer op de grond zetten daar de uitstroom boven houden en dan aanzuigen met de mond. Dan als het loopt de emmer omhoog doen en de uitstroom snel in de bak. Ik gebruik die pompknop dan ook nooit.

Zeker als die knop een tijdlang niet gebruikt is, kost het erg veel kracht om hem aan de gang te krijgen. Zoals hierboven al gezegd, op een andere manier aanzuigen. En als hij het dan wel weer doet, zorgen dat de inlaat onder water blijft bij ww en/of meteen uitzetten bij begin ww.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan