Wat is er nieuw

Pomp schommelt

• Onderwerp starter Onderwerp starter julianaquaria
  • Startdatum Startdatum
J

julianaquaria

Guest
Hi allemaal,

Ik heb een probleempje, ik heb sinds 5 weken een ferplast dubai aquarium. Alles gaat prima en de opstartperiode is zo'n beetje geweest, alleen de pomp die met clipjes aan de wand zit, schommelt van de kant af zodra ik de stekker erin doe. Wat kan hier de oorzaak van zijn en is dit erg? Ik had vandaag een corydoras die tussen de pomp en het glas zat en dat lijkt me niet gewenst want dan moet ik hem helpen.

Bijlagen

• IMG_20200419_120421.jpg
    IMG_20200419_120421.jpg
    300.7 KB · Weergaven: 103
Kennelijk is er sprake van trillingen die maken dat het ding los schiet. Je zou eens kunnen kijken of de rotor goed is want daar komen die trillingen vandaan. Anders zou ik toch even terug gaan naar de leverancier want dit hoort niet!

Ik zou zelf zo n filter eruit doen en vervangen voor een buitenfilter. Die werken vaak effectiever met een betere circulatie en de binnenfilter die je hebt is vaak ook optisch niet echt mooi.

Btw, heb je die filter wel goed hangen want ik herinner me niet dat die ik destijds erbij had ook zo af stond onderaan. Als die niet goed hangt kan dat ook trillingen geven misschien.

Ik zou zelf zo n filter eruit doen en vervangen voor een buitenfilter. Die werken vaak effectiever met een betere circulatie en de binnenfilter die je hebt is vaak ook optisch niet echt mooi.
Dit is op het gegeven moment ook wel de bedoeling hoor, maar heb net co2 en aquarium gekocht dus moet nog even wachten ivm financiën. Wat voor filter zou je aanraden?

Kennelijk is er sprake van trillingen die maken dat het ding los schiet. Je zou eens kunnen kijken of de rotor goed is want daar komen die trillingen vandaan. Anders zou ik toch even terug gaan naar de leverancier want dit hoort niet!
Ik ga er naar kijken, zal morgen even de winkel bellen waar ik het vandaan heb. Het is eigenlijk wel erger geworden sinds ik het versmallingskopjd voor de uitstroom erop heb gezet, kan het daar nog aan liggen?

Ik weet niet welke maat bak je hebt maar zelf had ik een 2213 op de 80cm en een 901 op de meterbak. Ik denk dat je zo n 4x minimaal bruto moet aanhouden.

Dit is op het gegeven moment ook wel de bedoeling hoor, maar heb net co2 en aquarium gekocht dus moet nog even wachten ivm financiën. Wat voor filter zou je aanraden?
Kijk vooral op marktplaats staan er veel voor weinig

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan