Wat is er nieuw

Pomp stuk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marcello
  • Startdatum Startdatum
M

Marcello

Guest
Onze pomp maakte de laatste tijd nogal wat lawaai, uiteindelijk bleek het bovenste rubber van het asje te missen.
Nieuwe bestelt, en nog steeds kwam er best veel lawaai uit de pomp, wel iets minder, we hebben Zaterdag een nieuwe bestelt online.
Vanmorgen kom ik beneden, is de pomp uit, en de kop voelde erg warm, spul uitelkaar gehaalt, asje e.d waren nog heel.
Maar het magneet onder het rotortje was heet, ik wil de boel weer opstarten als het afgekoelt is, maar is dit wijsheid?(mocht die het al doen)
Ik heb helaas geen reserve pomp die minimaal 1000 p/u doet, dus heb er 2 superfish 200 en 100 interne pompjes in, en nog een ander merk pomp die redelijk pompt
zou dit afdoende zijn voor een dag? Qua filtering doen die dingen niet veel, gaat vooral om beweging in de bak en zuurstof.
Iemand nog tips of tricks?
Het gaat btw om een Eheim 2217

Mvg Marcello

Mischien nog lucht ingezeten, dat hij niet goed koelt.
Test de kop eens in de gootsteen.
Hoe hij daar draait.

Zat het rubbertje niet te hoog ,in het dekseltje?

bedankt voor je reactie Bertus.

Ik heb het niet goed uitgelegd denk ik, de pomp draaide al weken met het nieuwe rubbertje, en vannacht ergens hield de pomp er ineens mee op. Het nieuwe rubbertje die zit aan de bovenkant van het asje, dus die zit idd in dat dekseltje die je in een kwartslag eropdraait daar hoort die toch ook? Tenminste zo zit het ook in mijn andere pomp de Eheim 2213. Door dat nieuwe rubbertje maakte de pomp iets minder lawaai maar nog steeds lawaai. Wij vertrouwden het het al niet helemaal dus, heb ik Zondag ik dacht Zaterdag (foutje) een nieuwe pomp bestelt, maar die komt denk ik pas morgen.

Zowiezo balen omdat de bak nog maar een week of 8 draait na een compleet nieuwe inrichting. En dan heb ik ook nog een ander merk pomp bestelt, ik dacht ik draai ze een paar weken naast elkaar in de bak, dat gaat nu dus ook niet op.

De kop geprobeerd hij draait even en dan stopt die er weer mee.

In de gootsteen,onder water?

Kop tot helft onderwater dat hij wel koelt,he.

En dat rubbertje hoor ook in dat dekseltje en onderin het gat.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan