Wat is er nieuw

pomp tijdelijk buiten gebruik

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Omdat ik bezig ben mijn nieuw aquarium te "verbouwen" wordt de pomp voorlopig niet gebruikt. Waarschijnlijk zo'n 2-3 weken.

Om de pomp strak probleemloos te kunnen gaan gebruiken vroeg ik mij af of het zin heeft water in de pomp en de slangen. De slangen wil ik afdoppen.

Mijn vraag is heeft dit "zin" om dit te doen voor deze periode!
 
Na 2-3 weken is alles dood. Nee, heeft geen zin.
 
Je kan misschien wel de filter in een emmer laten doordraaien met aquawater erin. De bacteri�n moeten wel zuurstof krijgen via het water namelijk.
 
Wat John zegt. Moet je zeker doen. Ook af en toe je bacteri�n wat eten geven: gewoon vlokken of zo.

Is toch wel een voordeel wanneer je een goede bacteri�ncultuur kunt behouden en straks terug in je bak kunt zetten.

Kan je sneller vis in je verbouwde bak zetten, is ook beter voor je planten en het algemeen welzijn van je aquarium.
 
jessicapilon zei:
Je kan misschien wel de filter in een emmer laten doordraaien met aquawater erin. De bacteri�n moeten wel zuurstof krijgen via het water namelijk.

Dan wel de emmer 1 m hoger zetten, anders werkt het niet.
Moet druk op de slangen blijven.
Bij extern filter.
 
Coulibaly zei:
Wat John zegt. Moet je zeker doen. Ook af en toe je bacteri�n wat eten geven: gewoon vlokken of zo.

Is toch wel een voordeel wanneer je een goede bacteri�ncultuur kunt behouden en straks terug in je bak kunt zetten.

Kan je sneller vis in je verbouwde bak zetten, is ook beter voor je planten en het algemeen welzijn van je aquarium.

Het zou zonde zijn als je de filter buiten werking zou zetten denk ik. Dan moet je met de filter weer opnieuw opstarten en dat kost weer enige weken. Wat vlokken erin zoals net is aangegeven is raadzaam.
 
Je kan misschien wel de filter in een emmer laten doordraaien met aquawater erin. De bacteri�n moeten wel zuurstof krijgen via het water namelijk.
Zei jij toch al? Is toch prima?
 
Gaat het hier eigenlijk over een Pomp of over een Filter?
Heb je schrik voor het uitdrogen van de dichtingen van de pomp of zoals hier al wordt gesteld dat je bacteriecultuur zou afsterven?
Het zou fijn zijn dat je nog eens iets van je laat horen

JB
 
Jb Malawi zei:
Gaat het hier eigenlijk over een Pomp of over een Filter?
Heb je schrik voor het uitdrogen van de dichtingen van de pomp of zoals hier al wordt gesteld dat je bacteriecultuur zou afsterven?
Het zou fijn zijn dat je nog eens iets van je laat horen

JB

Tja, ik ging uit van een filter met bacteriecultuur 🙂
 
Hartelijk dank voor jullie info.

Het gaat om een externe filter eheim prof.
Mij gaat het voornamelijk om het uitdrogen van de rubbers e.d.

Het aquarium moet nog worden ingerichte en gevuld worden met water.

Voor een "optimale" aqua cultuur wil ik de bosgrond methode gaan toepassen.
 
Nou, dat kan dan nog wel een tijdje hoor.

Welja, zou het ook eens doen,als ik een lege bak zou hebben.

O, wat zeg ik nou weer, staan er 3 leeg.

Gewoon proberen, zou ik zeggen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan