Wat is er nieuw

pomp voor 180 liter auqarium

vissen

Well-known member
Lid geworden
20 januari 2010
Hallo allemaal,

Ik heb net mijn aquarium schoon gemaakt en kwam erachter dar nadat ik de pomp had terug geplaatst hij het niet meer deed.
Ik heb de onderkant eraf gehaald en zag dat het pinnetje dat ervoor zorgt dat hij vrij kan draaien stuk is.

De pomp die ik heb is een eheim aquaball(type kan ik niet vinden) die 650 liter/h kan filteren.
Ik hoop dat het een kwestie is van een nieuw pinnetje erin doen en klaar maar mocht ik toch een nieuwe moeten kopen wat raden raden jullie mij aan? Is het verstandig om weer dezelfde te nemen.

Ik heb als tijdelijke oplossing twee kleinere pompjes erin gezet die samen ongeveer net zo sterk zijn,Ook heb ik de filters in mijn aqurium laten liggen zodat mocht hij het weer gaan doen niet alle bacteri�n dood zijn.

Meestal zijn de Eheims vrij eenvoudig te repareren en zijn de onderdelen tot in lengte van jaren verkrijgbaar.

Ik zou zeker nog geen nieuwe kopen...Heb er zelf van eheim draaien die zijn al meer dan 25 jaar oud....!

Greetzz BigSmoke

Ik heb de onderkant eraf gehaald en zag dat het pinnetje dat ervoor zorgt dat hij vrij kan draaien stuk is.

Bedoel je het asje?
629916_0_82_powerhead_aquaball_onderdelen.jpg

het is inderdaad het asje. dus deze kan je gewoon los kopen?

Kijk eens op de site van Aquaplantsonline.

dank je, ik was toch van plan om naar een goede dierenwinkel te gaan dus ga daar kijken of ze het hebben.

Ik heb hier de ervaring dat ze weinig op voorraad hebben maar dat zal per zaak verschillen.
Succes.

Ik zag dat APO haast geen onderdelen ervoor had Bertus en ben daarom verder gaan kijken. Ik heb er ook geen ervaring mee hoor 😉
Het beste is het gewoon in de buurt halen, maar ja dat wil niet altijd.

Daar is google goed in.

Onderdelen voor Eheim aquaball.

Klopt helemaal Bertus. Daar zag ik de link ook die ik heb gepost 😀.

Ik ben naar de winkel geweest uitgelegd wat er stuk was en ze hadden het.
dus mijn pomp doet het gelukkig weer.

Mooi, jij ook weer gered, athans, je filter dan.

jessicapilon zei:
Ik zag dat APO haast geen onderdelen ervoor had Bertus en ben daarom verder gaan kijken. Ik heb er ook geen ervaring mee hoor 😉
Het beste is het gewoon in de buurt halen, maar ja dat wil niet altijd.

Veldhuis heeft/had wel redelijk wat onderdelen te koop.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan