Wat is er nieuw

Pomp

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sharon_xx
  • Startdatum Startdatum
S

Sharon_xx

Guest
Ik heb in mijn aquarium een pomp zitten. Maar ik zelf denk dat de stroming te hoog is. Kan ik de stroming niet zachter zetten of hebben mijn vissen daar geen last van?
 
Je krijgt het steeds voor elkaar om je vragen in het verkeerde topic te zetten 😉
Welke filterpomp heb je dan?
 
Dat gaat met de tijd wel zachter.
Bij de Juwel kan dat niet.
Als het filtermateriaal voller raakt,gaat het ook afremmen..
 
Ik heb mijn filtermateriaal eergisteren nog schoongemaakt.

En hoe bedoel je verkeerde topic ??

Ik ga even eten daarna ga ik even naar mijn pompmerk kijken en dan horen jullie het nog van me 🙂
 
Ik bedoelde subforum,er zijn allemaal verschillende subforums met verschillende onderwerpen om het overzichtelijk te houden.
Je vorige vraag over planten had je bij de afdeling voor vissen gezet en later andersom.
2 subforums boven deze staat de afdeling voor filters en pompen 😉
 
Sharon_xx zei:
Ik heb mijn filtermateriaal eergisteren nog schoongemaakt.

En hoe bedoel je verkeerde topic ??
Je topic had je bij "Aquaria en meubels" geplaatst, terwijl we twee secties hoger "Filters en pompen" sectie hebben. 😉
Seabait zei:
2 subforums boven deze staat de afdeling voor filters en pompen 😉
Daarom daar maar heen verplaatst. 🙂
 
Ow ja sorry ik begrijp nog niet helemaal hoe het werkt. :$
Ik eet even en dan kijk ik even naar de pomp 🙂
 
Ik heb zitten kijken en de beschrijving enzo erbij gepakt maar er staat nergens een merk van mijn filter :S
Dat is wel balen. Het is een pomp met zo'n sponsje en koolstof erin. Wat ik dan wel denk te weten is dat het geen Juwel is.
 
Een beschrijving zonder merk en type aanduiding... dat is wel bijzonder.
Zit het filter zelf in je bak of buiten de bak met slangen in je bak?
 
Mijn hele pomp zit in de bak de stekker zit in een stopcontact.
 
Misschien even een foto van maken? Er is dan vast wel iemand die hem herkend.
 
Ok een binnenfilter dus, en waarom denk je dat de stroming misschien wat veel is?
 
Mijn kleine vissen hebben moeite met het zwemmen richting de pomp
 
Tegen de stroom in gaat lastiger dan met de stroom mee maar hoeft geen probleem te zijn 😉
 
Sharon_xx zei:
Ik heb mijn filtermateriaal eergisteren nog schoongemaakt.

niet te goed schoongemaakt mag ik hopen
gwn eens uitknijpen in oud aquariumwater
 
Okee blij te horen dat dat niet echt een groot probleem is.

En ja ik heb dat altijd al gedaan met oud aquarium water, omdat ik niet wist of het wel met kraanwater mocht , want ik hoorde dat als je het te goed schoonmaakte het ook weer niet goed was ik weet niet hoe dat precies zit. Dus daar ben ik heel voorzichtig mee.

Nou had ik nog een vraag. ik heb een gele gloed in mijn water zitten al vanaf het begin weten jullie misschien hoe dat komt ?? Kan het komen door het grind dat het daar een gelige kleur van krijgt , ik heb in het begin mijn grind goed gespoeld en verder nog een keer het water voor 3 kwart verschoond om te kijken of het minder werd maar het blijft zo...
 
Kan waterbloei zijn.
Zijn HELE fijne algjes.

Krijg je er zo niet uit.


Het Peter Bus archief

Deze 159 artikelen mogen gebruikt worden, mits �Peter Bus, AV Pronkjuweel� vermeld wordt.





Waterbloei Deze zomer had ik een vijver gemaakt met het zelfde resultaat.
Vaak komt dit ook voor bij het beginnen of opnieuw inrichten van een aquarium. Alg groeit nu eenmaal sneller dan onze aquariumplanten. Aquariumplanten moeten eerst wortel schieten.

Heeft u dus erwtensoep en is het nog geen winter, dan komt dit niet zo erg van pas.
Wat kunt u hiertegen doen? Waterverversen helpt niet langer dan een paar uur.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Probeer zo veel mogelijk snelgroeiende waterplanten te bemachtigen, bijvoorbeeld Waterpest, Vallisneria sprialis, Cabomba enz. Voer geen droogvoer. Probeer watervlooien te scheppen en gooi een behoorlijke partij hiervan in het water van uw aquarium. Watervlooien eten dit soort alg of infuus namelijk. De vissen vreten natuurlijk van de vlooien, maar er blijven er genoeg over. Zelf heb ik ook diverse malen erwtensoep gehad en toen heb ik het bovengenoemde had verricht was ik toch over het eindresultaat niet tevreden.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
In mijn aquarium had ik vissen, die een hekel hadden aan dat gedans en gewriemel voor hun ogen. Ze vraten de watervlooien niet op, maar ze beten er in en spuugden ze meteen weer uit, met als gevolg dat ze met de poten omhoog op de bodem kwamen te liggen.
De volgende dag lag er een laag vlooien op de bodem die moest worden afgeheveld, dus weer vers water bijvullen met het bekende resultaat.

Daar hebben we het volgende op gevonden! Ik heb een partij vlooien in het schepnet laten zitten en het net in het aquarium gehangen. Het groene spul kan wel door het net, de watervlooien niet. Zodoende konden de watervlooien ongestoord hun werk blijven doen, waardoor de bak na verloop van een paar dagen helder werd. Mijn vijver heb ik zo ook glashelder gekregen. De watervlooien vermeerderden zich zeer snel en zodoende had ik gelijk een mooi voorraadje voer.
 
Dat zijn hele goede tips bedankt ga het proberen. Ik hoop dat het werkt. 🙂
 
Bij opstarten van een bak, Gelijk veel snelgroeiers erin.

Die trekken het voedsel voor de alg weg.(silicaten zitten in kraanwater,die veroorzaken de alg).

Als je waterluizen kan krijgen, zou mooi zijn.

Anders een UV-C filter zien te lenen, OF kopen.
Is ook een prima filter.
Dood ook de alg.
Maar ,kost meer.
 
Waterluizen kan ik zo in de winkel kopen. En die andere pomp kan ik aanschaffen voor de zekerheid. Ik ben erg blij met deze tips en ga er zeker gebruik van maken bedankt
 
De gloed kan ook komen door hout dat je erin hebt staan en dat nog afgeeft
 
Ik heb inderdaad hout in mijn aquarium staan maar als het hout afgeeft hoe zorg ik dat die niet meer afgeeft en hoe krijg ik dan die gele gloed uit mijn aquarium ??....
 
Het vermindert vanzelf langzamerhand
Wil je het niet haal je het hout eruit
En grote waterwissel doen

Kool neemt normaal ook kleurstoffen op maar ook nog een hoop andere stoffen

Vind persoonlijk beetje gelig water wel mooi
Oogt natuurlijk
 
En het is niet schadelijk voor de vissen ??

Ja een kennis van mij vond het er ook mooier uitzien.
Maar als ik de kool vervang word het dan weer anders ??
 
Voor de vissen maakt het geen verschil

Heb je nu al kool in je filter
 
Ja dat zakje met die kooltjes erin toch ??
Die zit in mijn filter al vanaf het begin. Maar het is met de dag geel geworden.
 
kool heb je eigenlijk normaal niet nodig
wordt gebruikt om medicatie etc uit je water te filteren
 
Ow oke maar is het heel erg als ik dat erin laat zitten ? Omdat het eigenlijk niet nodig is ??
 
tja als het vers is neemt het veel op
ook stoffen die wel beter in je water blijven

maar na 3 4 weken stopt dit omdat de kool dan verzadigd is

of de kool de stoffen ook weer lost zijn de meningen verdeeld bij mijn weten
 
Oke dankjewel ik kijk wel even hoe of wat ik doe. Dat komt wel goed
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan