Wat is er nieuw

Pomphuis terug zetten

@

@nneke

Guest
ik heb de primo 110 van juwel en wilde daar ook garnalen in houden dus ik heb voor het starten het pomphuis eruit gehaald en heb er een bio eheim binnen filter ingedaan 200 li/ u . Maar inmiddels komen die garnalen niet in de bak en zou het juwel flilter wel willen gebruiken.. Maar de bak staat nu twee maande draait goed dus wil hem niet leeg halen. Heb jbl haru kit gekocht . Hoe kan ik dit het beste doen.
Het water laten zaken 10 tot 15 cm en het pomphuis in het grind zetten en boven water 4 dots kit doen en 24 uur wachten? Wat zouden jullie doen?

http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=25956

De bak is ruim 100 liter dus die binnenfilter van 200 liter is dan ook te weinig denk ik. Je kan het doen zoals je zelf al aangeeft. Je kan hem vrij zimpel weer in de bak kitten lijkt mij. Droogtijd staat vast wel op de kit aangegeven.

de kit blijkt toch giftig te zijn heb ik gelezen dus wil heel voorzichtig zijn, ok ik ga het proberen alles ligt al klaar spannend

Hoe lang moet je oude oude pomp nog mee laten draaien? want niet verstandig dit niet te doen denk ik ivm de bacteriën

hoeveel vis zit er verder al in de bak nu?

bij een kleine bezetting kan 2 weken wel. zit er al aardig wat vis in zou ik hem toch wel 3-4 laten meedraaien.

Ik zou ook geen risico nemen en hem gewoon 4 weken laten meedraaien.

Er zitten best wat vissen in, twee honing goerami's, 10 rode fantoomzalmen, 5 galaxy's, 4 corydoras , 6 otocincles algenetertjes, 5 beckfordies, en doet het allemaal lekker en de bak staat twee maanden

dan zou ik t maar even houden op minimaal 3-4 weken.

vind het doodeng om te doen, nog niet gedaan dus. Ik vroeg me af als je de bak kit boven het water dan komt er toch water langs in de vorm van condens en dan komt het toch ook in het water of snap ik het nu niet?
Van die JBL heb ik nare verhalen gelezen maar er is nog een merk kennen jullie dat?

ivm condens zou ik het wel even doen op een dag dat het niet zo warm is (dus niet de aankomende dagen).

gewoon water laten zakken, filter erin kitten 24uur laten drogen (alle lampen uit houden) en dan gewoon opnieuw vullen.

Kun je er niet beter iets van zuignappen aan vast kitten? Mocht je dan ooit nog een ander filter willen of deze van plaats willen wisselen, hoef je hem er tenminste niet weer uit te slopen.

Ik heb begrepen dat het kan gaan rammelen , maar inmiddels zit de pomp er weer in en heb hem alleen bovenaan gekit dus dat is ook makkelijk weer weg te snijden.
Hij doet het prima moet ik zeggen.
Nu draait het oude pompje samen met de nieuwe juwel. Hoelang moet ik dat doen. In de winkel zeiden ze doe maar een paar dagen. Maar ik hoor ook een maand wat is wijsheid (ivm de bacteriën )

ivm condens zou ik het wel even doen op een dag dat het niet zo warm is (dus niet de aankomende dagen).

gewoon water laten zakken, filter erin kitten 24uur laten drogen (alle lampen uit houden) en dan gewoon opnieuw vullen.

Ik heb het woensdag het water kwam er niet tegen aan en heb de kap er 28 uur af gehad. En alles is prima gegaan geen vissen dood en ieder weer gelukkig 🙂

Top dat alles goed is gegaan dus.Ik zou ook een maand ze samen laten indraaien zodat de nieuwe filter ook echt goed is ingedraaid. Zo loop je minder risico op problemen.

Ga ik doen dank je wel 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan