Z
Zora
Guest
Momenteel hoedt er een heuse Posthoorn-slak plaag in mijn aquarium.
Er zitten meer dan 30 hele kleintjes op de ruiten van het aquarium, alleen nog maar op de voorkant.
Op de zij-kanten zie ik ze ook overal.
Ze zitten verder ook op de planten en kruipen door het hele aquarium heen.
Er zijn ook een aantal volwassen Posthoorn-slakken, maar de meeste zijn net geboren of net wat groter.
Een paar van deze slakken is niet erg denk ik, maar ze worden vanzelf meer en meer en dat is uiteindelijk wel erg.
Al helemaal omdat ze bijna overal zitten/kruipen nu.
Het geeft een beetje een storend beeld.
Nu heb ik al gelezen over slakken-vallen en komkommer.
Komkommer werkt niet en met slakken-vallen vang ik alleen garnalen of Corydoras.
Dat werkt dus niet echt.
Afhevelen werkt wel, maar niet effectief, want een dag later kruipen ze weer overal rond.
Nu zoek ik een middel wat tegen slakken werkt.
Heeft JBL of Colombo, of een ander merk iets wat effectief tegen slakken werkt?
En dat dan ook echt goed werkt.
Maar dan wel zo dat het niet schadelijk is voor de vissen.
Het zou fijn zijn als het ook garnaal-vriendelijk is, maar als dat niet zo is, ga ik eerst proberen de garnalen uit te vangen voor ik ermee begin.
Ik kan niet meteen beginnen met het middel, ik moet eerst wachten totdat de Alparex is uitgewerkt, omdat ik heb behandeld tegen witte stip.
Er zitten meer dan 30 hele kleintjes op de ruiten van het aquarium, alleen nog maar op de voorkant.
Op de zij-kanten zie ik ze ook overal.
Ze zitten verder ook op de planten en kruipen door het hele aquarium heen.
Er zijn ook een aantal volwassen Posthoorn-slakken, maar de meeste zijn net geboren of net wat groter.
Een paar van deze slakken is niet erg denk ik, maar ze worden vanzelf meer en meer en dat is uiteindelijk wel erg.
Al helemaal omdat ze bijna overal zitten/kruipen nu.
Het geeft een beetje een storend beeld.
Nu heb ik al gelezen over slakken-vallen en komkommer.
Komkommer werkt niet en met slakken-vallen vang ik alleen garnalen of Corydoras.
Dat werkt dus niet echt.
Afhevelen werkt wel, maar niet effectief, want een dag later kruipen ze weer overal rond.
Nu zoek ik een middel wat tegen slakken werkt.
Heeft JBL of Colombo, of een ander merk iets wat effectief tegen slakken werkt?
En dat dan ook echt goed werkt.
Maar dan wel zo dat het niet schadelijk is voor de vissen.
Het zou fijn zijn als het ook garnaal-vriendelijk is, maar als dat niet zo is, ga ik eerst proberen de garnalen uit te vangen voor ik ermee begin.
Ik kan niet meteen beginnen met het middel, ik moet eerst wachten totdat de Alparex is uitgewerkt, omdat ik heb behandeld tegen witte stip.