Praecox wit op de vin


L

Leys77

Guest
Een goedemorgen

Weet iemand wat dit is,dacht eerst aan witte stip
Mvg
Jermain
 

Bijlagen

  • Screenshot_20191108-100457_Gallery.jpg
    Screenshot_20191108-100457_Gallery.jpg
    57.7 KB · Weergaven: 92
  • Screenshot_20191108-100243_Gallery.jpg
    Screenshot_20191108-100243_Gallery.jpg
    52.4 KB · Weergaven: 56
Is in ieder geval geen stip. Wat meer info handig.

 
Juwel Rio 450
151x51x66
1x jbl 1501 4kg biohome ultermate
1x jbl 1901 3kg biohome ultermate
Thermostaat 300wat
Skimmer eheim
Eheim 400 luchtpomp ,gaat 1 uur nadat het licht uit gaat aan en dan wanneer het licht weer aan gaat uit.

2xjuwel spectrum helialux 59 watt ,staat 8 uur aan. 92 % lichtsterte
Co2 -9 uurtjes gaat 1 uur aan voor dat het licht aan gaat.

Bemesting-planted box all in one 19 ml p/w
Ik ververs week 50%,ik voeg prime seachem toe,het water komt wel meteen uit de kraan op temperatuur.temp aquarium is 25 graden
Veel platen,mijn bodem is van ada soil
Ik test mij water met druppels colombo testlabs en sera .
Ph 6.5
Kh 4
Mijn bak draaid al 5 maanden en draaid stabiel.
Vissen
5 knipstaartjes
8 sherry barbelen
5 afrikaanse blauw oogjes
10 endlers
5 limon tetra
10 kardinaal tetra
10 nuon tetra
5 rozw tetra
10 praecox regenboog
6 voorgevorkte regenboog visjes (3 cm)
2 siamese algeneter
9 dwerg algeters
10 japon garnalen

Ik heb de regenboogvissen, roze tetra,limoen tetra nu 3 weken,ze zwemmen gewoon goed en eten ook goed,behalve dat 1 praecox mannetjes wat wits op de vinnen heeft en een ander mannetje daar zie ik ook wat lichts op de vinnen nu.
De roze tetras die hebben een ander pigment van een deel van hun boven fin.. ik weet niet als dat normaal is..

Heb dus de praecox en roze tetra appart gezet .. in een en behandel ze nu met colombo bactyfec 5e dag is nu ingegaan zie nog geen verbetering.

Vorige week heb ik wel 2 dode paecox gehad .. in de ochtend lagen ze op de bodem zuurstof tekort in de nacht,daarom heb ik ook meteen een luchtpomp gehaald die dan aan gaat als het licht en co2 uitgaan.

Vorige week heb ik wel voor de zekerheid mij nuon tetras eruit gehaald ik zag wat bij hun vinnen ..niet wat wits maar wel een ander stuctuur .. kan ook pigment zijn.heb ze nu in een nano tank zitten.
 
Ik ken het soort visje niet. hebben deze speciaal soort watertje nodig?

Kun je zien of het witte een soort van haartjes/vachtachtig is of is het een soort van glibberige dikke laag/slijmhuid. Zie je verder nog iets vreemds aan gedrag zoals schuren/schrikken. Als ze ademen zie je dat ze beide kieuwdeksels gebruiken? Ze hebben ook beetje korte vinnen dus ook beetje moeilijk te bepalen of ze vinnen knijpen.

Foto aangetaste neon tetra? foto totaal aquarium met andere vissen. Misschien 1+1 is...
 

Terug
Bovenaan