Wat is er nieuw

prijs corydoras

  • Onderwerp starter Onderwerp starter willem123
  • Startdatum Startdatum
W

willem123

Guest
even puur uit nieuwsgierigheid:

Waarom is de prijs van corydorassen altijd zo hoog, bij sommige winkels betaal je voor paleatus (toch 1 van de goedkopere en makelijk te kweken soorten) 8 euro

Komt het soms doordat ze zo populair zijn en dat de verkopers er extra op willen verdienen?
 
Hier in de stad varieerd de prijs voor een Panda van 2,50 tot 6 euro.
 
Ik heb er 2 bij een dierenwinkel kunnen kopen voor 1 euro, maar er waren er nog maar 2 dus ja.
gelukkig stond er bij mij in de buurt op marktplaats een advertentie van ook 1 eurie per stuk.

Maar voor de duurdere soorten betaal je soms wel 16 per stuk.
 
Een Paleatus voor �8,--. Da's pure diefstal in mijn beleving. Dat slechter / niet te kweken of langzaam groeiende vissen duurder zijn is normaal, maar een Paleatus is dat zeker niet !!
 
16 euro voor een corydas heb ik nog nooit gezien, misschien als ooit de corydoras red stripe naar nederland komt dat je daar misschien 16 euro voor betaald.
 
Bizar zeg, deze prijs, is gewoon veel te duur, leuk als je een beetje een flinke groep wil ben je al 80 euro kwijt, maar voor je het weet hebbie dr dan ineens wel heel veel
 
Voor mijn sterbai heb ik ook 9.50 per stuk betaald, sommige soorten zijn duur, maar het licht er ook aan welke winkel je ze kan kopen, sommige soorten zijn vaak alleen in speciaal zaken te krijg, en zit een prijskaartje aan.
 
Corydoras sterbai. 3,50 ps. Linnies fish
 
de marte zei:
Corydoras sterbai. 3,50 ps. Linnies fish
Ik ken haar. Ze kweekt deze zelf dus dat scheelt al. Een normale winkel betaalt voor dit visje al minimaal 3,50 inkoop voor deze vis.

Daarnaast heeft ze een winkeltje in het huis van haar ouders waar ws geen huur voor wordt betaalt. En haar hoofdinkomen haalt ze uit een andere baan. Dus daarom kan ze zo goedkoop zijn.
 
Vissen zitten er ook netjes bij. Heb daar al verschillende vissen gekocht
 
Kijk eens op MP bij een winkel in Zwolle of een leverancier in Coevorden (kweekt alles zelf ??????). Daar zijn alle varianten rond � 4,50 volgens mij (ook wildvang). Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat alles boven deze prijzen (muv misschien de echt speciale / zeldzame vissen) veelal pure winst is.
 
AadMec zei:
Kijk eens op MP bij een winkel in Zwolle of een leverancier in Coevorden (kweekt alles zelf ??????). Daar zijn alle varianten rond � 4,50 volgens mij (ook wildvang). Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat alles boven deze prijzen (muv misschien de echt speciale / zeldzame vissen) veelal pure winst is.
Dat is niet helemaal waar Aad. Ik weet wat deze vissen inkoop kosten en Corydorassen zijn gewoon duur. � 4,50 is voor veel soorten heel erg goedkoop (aeneus en paleatus laat ik buiten beschouwing) en daar verdiend een winkel amper wat aan.
 
In een winkel in enschede 5.50 voor een cory panda... Vindt ik een mooie prijs voor een heel mooi visje...
 
Ik koop ook alleen cory's via Mp, veel goedkoper
 
Botia zei:
AadMec zei:
Kijk eens op MP bij een winkel in Zwolle of een leverancier in Coevorden (kweekt alles zelf ??????). Daar zijn alle varianten rond � 4,50 volgens mij (ook wildvang). Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat alles boven deze prijzen (muv misschien de echt speciale / zeldzame vissen) veelal pure winst is.
Dat is niet helemaal waar Aad. Ik weet wat deze vissen inkoop kosten en Corydorassen zijn gewoon duur. � 4,50 is voor veel soorten heel erg goedkoop (aeneus en paleatus laat ik buiten beschouwing) en daar verdiend een winkel amper wat aan.
Ik kan er weinig anders van maken Bart. Je zult ongetwijfeld gelijk hebben, maar waar verdient de zaak in Zwolle het dan mee?????
 
Kijk eens op ...Corydora..
Bij corydoras.
 
Ben vanmiddag bij lfs geweest en heb ook eens naar de prijs gekeken voor de Corydoras Panda, die ik in men 2de bak wil. 8,50 Euro/stuk. Ik vind dit vrij veel, of ligt dit aan mij en is dit een 'correcte' prijs?

Groetjes
Doppeke
 
Dat is heel duur, kijk eens op marktplaats, daar kan je ze veel goedkoper krijgen.
 
Inderdaad,is ook iets van 2 euro? de liter?
 
Met een beetje geluk is het op fiets afstand, dat had ik ook.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan