Nadat ik op een morgen begin oktober met natte voeten ben wakker geworden omdat de Vivaline 240 aan het druppen was moest die weg.
Dus: bak leeg gemaakt, vissen eruit, garnalen eruit, de inrichting en het zand eruit en de inrichting er ook uit.
Nadat het zand eruit was bleek dat de bodem gebroken was.
De vissen (paar meervallen, corydoras, 1 otocinclus, ?? koperzalmen) vonden in de grote bak een nieuw thuis.
Voor de garnalen moest ik iets anders vinden en haalde de oude scaper's tank 50 uit de kelder en ben deze dan ook beginnen in te richten.
Het zag er eigenlijk mooi uit en was ook mooi en was het begon goed te groeien... tot ik besloten had er vissen in te zetten... 😳
10 corydoras habrosus en 10 hyphessobrycon amandae.
Samen met geredde Neocaridina davidii en 6 waaierhandgarnalen uit de Vivaline.
Heb dan goedkoop een Juwel Primo 60 gevonden en heb dan vorige week alles overgezet.
Als filter heb ik een buitenfilter, cystal profi 402
Daytime matrix als verlichting, de 2 modulles draaien op 80% en zou ongeveer 3000 lumen moeten zijn (had ik nog van de Vivaline, alleen nog een balk besteld)
50W verwarming
CO2
Als bodem zit er soil van Tropica in.
Hier eerst nog een paar foto's van de scaper's tank:
En dit is van de nieuwe Primo:
Dus: bak leeg gemaakt, vissen eruit, garnalen eruit, de inrichting en het zand eruit en de inrichting er ook uit.
Nadat het zand eruit was bleek dat de bodem gebroken was.
De vissen (paar meervallen, corydoras, 1 otocinclus, ?? koperzalmen) vonden in de grote bak een nieuw thuis.
Voor de garnalen moest ik iets anders vinden en haalde de oude scaper's tank 50 uit de kelder en ben deze dan ook beginnen in te richten.
Het zag er eigenlijk mooi uit en was ook mooi en was het begon goed te groeien... tot ik besloten had er vissen in te zetten... 😳
10 corydoras habrosus en 10 hyphessobrycon amandae.
Samen met geredde Neocaridina davidii en 6 waaierhandgarnalen uit de Vivaline.
Heb dan goedkoop een Juwel Primo 60 gevonden en heb dan vorige week alles overgezet.
Als filter heb ik een buitenfilter, cystal profi 402
Daytime matrix als verlichting, de 2 modulles draaien op 80% en zou ongeveer 3000 lumen moeten zijn (had ik nog van de Vivaline, alleen nog een balk besteld)
50W verwarming
CO2
Als bodem zit er soil van Tropica in.
Hier eerst nog een paar foto's van de scaper's tank:
En dit is van de nieuwe Primo: