Pristella maxillaris zwanger


vissen

Well-known member
Lid geworden
20 januari 2010
Berichten
247
Hallo halemaal,
Ik heb sinds een aantal dagen een dikke Pristella Maxillaris zwemmen. Kan deze zwanger zijn? Ze is heel dik en word continu achterna gezeten door 4 a 5 soortgenoten die ernaast gaan zwemmen. Het lijkt alsof ze tegen haar buik willen zwemmen.

Mijn visbestand is: 7 Nanostrommus eques(worden aangevuld), 25 Pristella Maxillaris, harem Apistogramma Agassizii(1 man 3 vrouwen)

Mijn waterwaardes zijn:
No3:10
Po4: 0
Ph: 6,3
Gh: 2
Kh: 2

Ik filter over turf en bereid een deel van mijn water voor met elzenproppen,turf en catappabladeren. In de bak zelf liggen ook elzenproppen en catappabladeren.


Ze zwemmen overigens in een rio 240.

IMG_20190211_213954.jpg
 
Het zou best kunnen dat ze kuitruip is (zwanger is een verkeerde term), En het gedrag van de mannelijke vissen duidt daar ook op.

Gewoon de natuur zijn werk laten doen.
 
Okee, ik wacht het af. Zwanger is inderdaad niet de juiste benamimg maar ik kwam effe niet op woord.

Ik had al gegoogeld maar ik heb vroeger wel meer vissen gehad die zich volgens het internet makkelijk voortplanten. Dit is eigenlijk nog nooi gebeurd. Ik heb wel pas sinds een paar weken zachter water en heb vorige week er 10 vissen bijgekocht omdat ze met zijn vijftienen redelijk schuw waren.

Het is me wel opgevallen dat ze nu met wat zachter water mooier op kleur zijn en doordat ze meer soortgenoten hebben actiever door de bak heen zwemmen.
 
Dank je wel:) hij kan nog wat mysterieuzer met wat meer donkere hoekjes. Maar het gaat de goede kant op.
 

Terug
Bovenaan