J
J66
Guest
Is dit dezelfde vis of zijn het verschillende varianten?
De naam Pristella riddlei gebrui we al ruim 30 jaar niet meer. het is nu Pristella maxillaris.Ik heb 2 PM's in mijn bak zitten en het viel mij op dat de staarten van de vissen in de winkel roder waren.
wellicht leeftijd van de vis of water te koud.
De naam Pristella riddlei gebrui we al ruim 30 jaar niet meer. het is nu Pristella maxillaris.
Dit is een vis die zeer goed schoolt, een stuk of 12 is dan ook aan te raden. De bak mag best wat donker zijn met wat drijfplanten, veel randbeplanting en een donkere bodem en achterwand.
De mannen hebben rodere staarten dan de vrouwen.
95% van alle zgn scholenvisjes in de handel zijn dit niet. Die scholen alleen bij gevaar en scharrelen voor derest in kleine groepjes door je bak.
De Pristella is hierop een zeldzame uitzondering en zwemt altijd in een schooltje. Wel is de minimale bakmaat 80cm om optimaal plezier aan dit visje te bleven.
Dat is toch niet hun normale gedrag. Mogelijk heb je er te weinig.Ik heb er 9 in de meterbak en toch zie ik dat ze vaak in kleine groepjes zwemmen van 4 of 5 visjes en zelden zie ik ze allemaal bij elkaar.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.