Wat is er nieuw

Probleem Eheim professional 3 2073

• Onderwerp starter Onderwerp starter GertJan28589
  • Startdatum Startdatum
G

GertJan28589

Guest
Goedenavond 🙂 en als iemand dit leest wellicht goedemorgen of middag!

vandaag heb ik mijn aquarium opnieuw gestart maar krijg mijn filter niet werkend. Eerder deze week viel me ook al op dat hij niets deed maar heb hier niet veel aandacht aan gegeven omdat de bak toch leeg stond. Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?

Mijn filter is vandaag volledig opnieuw gestart. Ik heb 2 lagen biopur van Sera, 1 laag met Fosfaat verwijderaar en Zeoliet, en uiteraard filterwatten en een grof blauw filter voor bovenin.

Het filter reageert op niets. De handmatige pomp functie werkt wel maar uit zichzelf pompen doet hij niet. Ik heb geprobeerd het filter zonder water zichzelf te laten vullen, en later met al het water erin te laten starten maar beide werken niet. Het "ventilatortje" voor de aanzuiging van het water draait wel. Ik hoor wel een soort ratel in het filter, maar dit heeft hij vaker gedaan als hij "leeg" draait. Dit is normaal niet als hij gewoon rond pompt.

De flowmeter ziet er goed uit op het eerste gezicht en het stuk met de inlaat/uitlaat werkt gewoon na behoren.

Is nou echt mijn filterkop overleden? en wordt het een nieuw filter kopen of zijn er andere oplossing voor?

Alvast bedankt 🙂

Haal de kop los, en kijk of de rotor op de as weerstand heeft.

Kan ook zijn dat er nog lucht in zit.
Dan de uitstroom laag in emmer,dat hij doorstroomt.

Dan terug plaatsen.

Bedoel je dan de rotor onder de kap zelf? op de volgende afbeelding is dat onderdeel 7444390: http://www.aquatics-online.co.uk/bigpic ... 3parts.jpg

Deze draait namelijk soepel en lijkt het prima te doen. Geen viezigheid,slijtage of iets te zien. ook het gedeelte onder het rotortje is schoon.

Inderdaad dat lucht gedeelte dacht ik ook al aan, om dit uit te sluiten heb ik het filter onder de kraan bijgevuld en toen dicht gemaakt, een behoorlijke hoeveelheid water loopt dan nog je filter uit nadat je de kop erop zet. Dit lijkt me dan alle lucht wel uit te sluiten?

Alvast heel veel dank voor je hulp iniedergeval 🙂

Test de kop anders eerst eens los in de gootsteen. Kijken of er dan wel water komt.

Deze draait namelijk soepel en lijkt het prima te doen.????!!!

De rotor moet op de as weerstand hebben,zit een nokje op. (meenemer).
Als dat afgebroken is, draait wel de as,maar niet de rotor.

Is dat het geval, wat slagen gastape op de as. en rotor opzetten.

Sorry dat ik zo laat reageer.. zo als topic starter wel wat sneller moeten zijn..

ik kwam er zelf niet uit, aangezien alle asjes, rotortjes prima leken te werken. Ik heb de filterkop even meegenomen naar de lokale aquariumzaak en deze heeft hem getest. Het probleem? in het stuk waar de slangen op gezet worden, zitten 2 afsluitklepjes. Deze leken buiten het water prima te werken, maar in het water sloegen ze toch op slot. Ik heb voor enkele euro's bij hem een nieuw stuk hiervoor gekocht en hij werkt weer 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan