Wat is er nieuw

probleem help.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter merlijn1
  • Startdatum Startdatum
M

merlijn1

Guest
Hallo ik heb in oktober een juwel rio 180 aquarium gekregen van mijn vriend maar zit met een groot probleem. Kan het zijn dat mijn guppen de filter niet aankunnen? Ze hangen steeds dood aan mijn filter in deze aquarium hangt een ingebouwde filter bioflow 3.0. Kan er iemand mij helpen????? Heb echt al alles geprobeerd.

Help help help
 
Het zal wel een andere reden hebben dat je vissen sterven, ze worden enkel naar de filter gezogen.

Hoe ziet je bak eruit, hoe ververs je, hoe geef je ze te eten, wat zijn je waterwaarden?

Als we deze gegevens hebben kunnen we allen samen bekijken hoe, wat en waarom. 🙂
 
Je hebt alles al geprobeerd zeg je, maar wat heb je al gedaan dan.

Foto is ook wel handig
 
In mijn bak staan geen levende planten en op de bodem ligt er grind wel heb ik ook last van algen.
Ik ververs water en vernieuw de witte watte uit mijn filter bij mijn nieuw water voeg ik platy care, biobacter en aquasan toe dit doe ik 2 wekelijks.
De daar tussen liggende week voe ik biobacter en qua care toe aan mijn water.

Mijn waterwaarden zijn oke volgens de jbl easy test strips.

Mijn vissen krijgen
maandag niets
dinsdag losse voer
woensdag niets
donderdag een korrel voor de grond kuisers
vrijdag niets
zaterdag losse voer
zondag niets
maandag korrel
enzo verder
 
Behalve guppen heb je er nog meervissen in?

Wat is de temperatuur van je water

Waarom voer je maar om de dag?
 
Ik heb nog kardinaaltjes plattys en mollys roodkop zalm

mijn watertemperatuur is 27 graden

Ik voeder niet elke dag omdat mijn viswinkel me dit afrade
 
Ik vraag me af waarom je zoveel toevoegt?
Ik voeg hier niets(0%)bij mijn leienbak en heb geen uitval, ik bedoel maar..... 😉
 
Je maakt een aantal fouten en daardoor zijn je guppen waarschijnlijk gestorven.

Hier wat tips:

- Koop echt water planten (snelgroeiers maar ook andere planten)
- Filter niet meer schoonmaken, alleen als hij veel langzamer stroomt (hierin zitten bacterien en die heb je nodig)
- Voer iedere dag (dan maar wat kleinere beetjes, jij eet toch ook iedere dag?)
- Ververs niet al je water in 1 keer, maar iedere week 30% ofzo.

Als je deze tips opvolgt zal het zeker beter moeten gaan.
 
Het zijn ook enkel maar mijn guppen die overlijden.

Dus die witte watte die helemaal boven aan in de filter ligt mag ik ook niet meer vernieuwen? Deze is nogthans altijd bruin.
 
Waarom nep planten en geen echte. Echte planten zijn wel beter voor je waterwaardes en vissen. Voeren is ook te weinig. Zeker guppen houden van meerdere keren per dag eten. Hier voer ik iedere dag 2 keer een beetje. Filter maak ik hier alleen schoon als de uitstroom minder wordt. En dan alles uitspoelen in aquariumwater. Geen kraanwater dus. Verversen ik 1 keer per week voldoende. 25% verversen. Verder voeg ik hier niets extra toe aan het water. Alleen bij het opstarten van het aquarium heb ik dat gedaan
 
Heb je foto's van de guppen? Met dat voerschema vermoed ik dat de vissen verzwakt zijn door ondervoeding.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan