Probleem honinggoerami, wie kan mij helpen?


aquariumfan :-)

Well-known member
Lid geworden
14 februari 2021
Berichten
132
Beste forumleden,
Ik heb even een vraagje over mijn honinggoerami’s. Vorige week dinsdag had ik een koppeltje wildkleur honinggoerami gekocht (100% een koppel). Een dag erna had de man al een schuimnest, een paar dagen later jaagde de man de vrouw constant weg als ze in de buurt kwam van zijn schuimnest. Maar nu jaagt de vrouw achter de man aan. Ze voelt met haar voelsprieten aan de man en dan gaat ze achter hem aan. De man eet sinds vanmorgen ook niet meer en zijn mooie zwarte buik is nu iets lichter, ook is hij redelijk uitgeput doordat het vrouwtje hem achternajaagt.
Ik denk dat de temperatuur iets te laag is zodat de man niet meer in kweekmodus zit, maar de vrouw misschien eitjes heeft en die kwijt wil?
Dus ik denk dat de oplossing is om de temperatuur iets hoger te zetten? ( staat nu op 24,5°C). Wat denken jullie? Alvast bedankt!

-Louiza
 
Deze reactie is waarschijnlijk omdat de man de vrouw eitjes heeft laten afzetten in zijn schuimnest en eigenlijk moet de vrowu direct daarna worden verwijderd, anders word tdie door de man te veel opgejaagd, ofwel de vrouw wordt agressief, omdat de man niet meer wil paren. Dus probleem ligt aan de vrouw, helaas.
 
Ah oké, moet ik de vrouw dan zo snel mogelijk apart zetten? Of gaan ze vanzelf rustiger aan doen? Ik heb wel geen ingedraaid aquarium om de vrouw in te doen, zou ze ook in een bakje zonder filter kunnen, die elke dag 50% wordt ververst?

-Louiza
 
Dit zijn van oorsprong vissen die best wel wat vervuiling en een laag zuurstofgehalte kunnen verdragen, verversen 2 x per week is prima. Gebruik gewoon wat water uit je bak! en meng dat met kraantjes water.
 

Terug
Bovenaan