Wat is er nieuw

probleem met de spraybar

• Onderwerp starter Onderwerp starter tim.g
  • Startdatum Startdatum
T

tim.g

Guest
Oke dus na een aantal jaar een binnen filter gehad te hebben en het verhuizen heb ik mijn aquarium opnieuw ingericht en besloten om een externe filter te nemen.
na veel lezen dacht ik eerst aan een jbl maar uit eigen ervaring toen ik 10 jaar was ofzo heb ik toch maar een eheim genomen.

de eheim classic 250.
waarom die?
het probleem van het aanzuigen ken ik helemaal niet vroeger ook nooit hoeven doen.
en verder vind ik het gewoon een fijn idee dat zelfs als er iets stuk is je echt elk klein onderdeel bestellen.
plus de eheim classic is al zo veel jaren in productie en dat is natuurlijk niet voor niks.

maar goed ik heb toch een klein probleem.
ik heb een ciano emotien 100 aquarium ben er heel blij mee maar de gaten voor de externe filter zitten in de achterwand zo'n 15 cm van de zij wand.
met de aanzuig stang is dat geen probleem.
maar de slang voor de spraybar die moet zo een scherpe bocht maken dat er een knik in komt.
nu heb ik hem schuin naar beneden moeten doen omdat nu de knik minimaal is maar ik wil hem eigenlijk gewoon recht hangen.
heeft een van jullie een idee hoe ik dit kan verhelpen?

481942_0_82_img_0969.jpg

982336_0_82_img_0968.jpg

Denk inderdaad een bochtje kopen van dezelfde maat of ietsjes groter, dan desnoods de slang in warm water hangen zodat je ze bij allebei de kanten makkelijk over het hoekje heen kan schuiven. Zodra het afgekoeld is zal er een zeer kleine kans zijn dat die er nog af gaat. Zo heb ik het eens gedaan, het is een makkelijk idee maar het werkt goed bij mij

meerdere bochtjes zou ik doen om goed het gat uit te komen 😉

wouw hoe dom kan je zijn hahahah.
indd gewoon een bocht om heel eerlijk te zijn heb ik daar niet eens aan gedacht om op te zoeken.
heel erg bedankt voor de info ik ga het van de week eens proberen

tim.g zei:
indd gewoon een bocht om heel eerlijk te zijn heb ik daar niet eens aan gedacht om op te zoeken.

Soms blijf je 'hangen' in een bepaald denkpatroon. Anderen kunnen je daar zo uit halen.
Heeft niets met domheid te maken.
Daar zijn we hier met zijn allen voor.

tim.g zei:

niks te maken met hoe dom je ben,
het kwam gewoon even niet op in je hoofd.
dat heb ik ook soms met woorden, dan weet je het engelse woord wel maar kom je maar niet op het nederlandse.
we zijn hier om elkaar te helpen, en dat doen we graag!
succes met het aansluiten!

haha zo herkenbaar xD
je voelt je dan echt heel suf op zo'n moment ja xD

bedankt allemaal

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan