Probleem met Demekin Dora.


L

Laan

Guest
Ik heb dit verhaal ook in mijn album geplaatst, maar maak er ook maar even een topic over aan.

Eergisteren heb ik Ari�l en Rapunzel in de bak bijgezet.
Die terroristen zijn 's nachts als een stelletje malloten op Rosie en Dora gaan jagen. Het resultaat: een behoorlijk toegetakelde Rosie (heeft overal kale plekken) en Dora zat volledig klem in een rotselement. En die etters zaten nog steeds te duwen bij haar, waardoor ze steeds meer klem kwam te zitten. Ik heb het hele element ophoog gehaald om Dora te bevrijden. Ze zat echter zo vast dat het me niet lukte om dit heel zachtjes te doen.
Sindsdien ligt ze alleen maar op de bodem. Als ik eten naast haar strooi, eet ze wel wat, maar zwemmen doet ze niet. Ik ben erg bang dat er van binnen iets beschadigd is bij haar. Hoe lang zou ik dit nou aan moeten kijken? Aan de buitenkant zie je verder niet veel bijzonders aan haar. Ik zit echt in de rats.

Ik heb Ari�l en Rapunzel terug in de Dubai geplaatst. Ik weet dat het er bij het paaien wild aan toe kan gaan, maar ik heb toch het idee dat deze twee totaal gestoord gedrag vertonen. Ze hebben natuurlijk al eerder een vis de dood in gejaagd en nu dit weer. Zelda doet helemaal niet zo wild bij het paaien. Misschien plaats ik ze in het voorjaar wel in de vijver van mijn vader, want nu zitten ze maar met z'n tweetjes, is ook weer zielig. Hoe denken jullie daar over?

Met Rosie gaat het gelukkig verder goed, ondanks de kale plekken.
 
Wat een vreselijk verhaal Laan :(

Ik zou het even aankijken. Dat hele gebeuren is erg stressvol geweest. Als er van binnen wat beschadigd is kan je daar toch geen medicatie voor gebruiken dus het aankijken is het enige dat je voorlopig kan doen. Misschien zwemt Dora over een paar dagen weer normaal rond, misschien gaat het helemaal fout. Dat is lastig te zeggen.

Ari�l en Rapunzel in de vijver zetten is geen gek idee. Ik heb ook een paar terroristen die bij de vorige eigenaar de wen van Bob Ross aan stukken scheurden. In de vijver zijn het engeltjes :)

Succes en sterkte, Laan!
 
Ik ga met Jones mee, ik denk dat je het even moet aankijken. En die anderen in de vijver plaatsen lijkt me een goed idee, in een vijver kunnen andere vissen beter ontkomen aan
de 2 wildebrassen. (tenminste ik neem aan dat de vijver groter is als jouw aqua hahah)
 
Het klinkt alsof ze in shock is. Ik heb een tijdje terug mijn goudvissen verplaatst, en daar waren ze danig van in de war dat ze een dag of anderhalf klem tegen elkaar op de bodem hebben liggen bibberen.

Kijk het even aan, heb je easy life filtermedium in huis? Dat werkt stressverlagend, en zou je in de bak kunnen doen. Verder zou ik haar met rust laten.
 
Bedankt!
Ari�l en Rapunzel gaan dus lekker de vijver in tussen de Koi en andere Goudvissen.
Ik heb wel easy life in huis, maar gebruik dat eigenlijk niet meer. Elke keer wanneer ik het gebruikte, brak er vinrot uit in mijn bak. Dit zal vast puur toeval geweest zijn, maar voor de zekerheid laat ik het tegenwoordig achterwege.

Nog geen verbetering bij Dora helaas. Arm visje.
 
Ik ben bang dat het niet meer goed gaat komen met Dora. Na bijna een week nog steeds op de bodem. Als ik voer naast haar op de bodem strooi, eet ze wel gulzig, maar verder doet ze niets. Ze lijkt wel te willen zwemmen, maar gewoonweg niet te kunnen. Misschien een beschadigde zwemblaas of zenuw o.i.d? Als ze probeert te zwemmen kantelt ze telkens naar haar zij, alsof ze haar balans kwijt is.
Is er nog iets wat ik kan proberen? Wat dan ook.
Ik vind het zo erg en wil haar echt niet kwijt, maar wil wel doen wat het beste is.
 
Ik zie het somber in, ik heb ook eens een sluier gehad die alleen maar over de bodem kon schuifelen, hij at, zn rugvin stond fier overeind, maar omdat hij constant op de bodem lag kreeg hij lelijke plekken....

Schiet me net te binnen: Misschien kun je sabbactisun proberen? Heb eens een Betta gehad die niet meer kon zwemmen en met behulp van sabbactisun heb ik hem er weer bovenop gekregen.
 
Dank je wel, Kim.
Ik ben eergisteren begonnen met sabbactisun.
Ik heb Dora net even in een klein bakje gezet om wat erwtjes te kunnen geven en het lijkt of ze zich in dit bakje wat beter kan bewegen. Misschien door de verminderde druk. Nu ben ik even een q-bakje voor haar aan het klaarzetten. Ik zie het ook somber in, maar geef nog niet helemaal op.
 
Als er intern wat beschadigd is duurt het wel een tijdje voor het goed hersteld is. Nog niet opgeven :)

Als een kleinere bak haar goed lijkt te doen, zeker doen! Sabbactisun is inderdaad ook een goed idee.
 
Ik ben zo blij dat jullie niet zeggen dat ik er al een einde aan moet maken, want mijn gevoel zeg me ook dat ik nog door moet gaan.

Nu ze in een kleiner bakje zit, heb ik wat beter kunnen bekijken wat er mis gaat met zwemmen. Het lijkt of ze haar buikvinnen niet kan gebruiken, die hangen er maar een beetje bij. Maar in het kleine bakje probeert ze het in ieder geval wel. In de grote bak had ze het al een beetje opgegeven.
 

Terug
Bovenaan