Wat is er nieuw

probleem met hevelen profi-cleany stofzuiger

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hemmel
  • Startdatum Startdatum
H

hemmel

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een paar threads gelezen waarin de meningen verschillen over de stofzuiger van Europet, die je ook kunt gebruiken om te hevelen. Ik probeer mij te herinneren wat ik 30 jaar geleden heb geleerd met natuurkunde over afhevelen, maar twijfel aan mijn geheugen.

De batterijen zouden ervoor moeten zorgen dat het hevelen vanzelf gaat. Bergaf gaat goed (ik bedoel van het aquarium naar de emmer op de grond.)
Maar bergop hevelt hij niet.

Hoe krijg ik het water weer in mijn aquarium? Ik hou het stofzuigereinde in de emmer tot op de bodem, en het slangeinde in het aquarium vlak onder het wateroppervlak. De pomp krijgt het water niet omhoog.
Als ik ten slotte het met de mond doe, gaat het hevelen tergend langzaam en moet ik de emmer boven mij aquarium tillen om het water te laten stromen. Ik ben alleen niet sterk genoeg om 10 liter tot mijn kin te tillen en 5 minuten vast te houden.

Ik heb het nu vier keer gedaan, en ben het helemaal beu intussen.
Wat doe ik fout?
 
Dat ding is waarschijnlijk niet ontworpen op de richting 'bergop' (van emmer op de grond voor aquarium).
Het motortje zal een hulpmiddel zijn om het afhevelen te helpen of wat op gang te brengen, maar niet krachtig genoeg om water omhoog te pompen.

Waaruit had je afgeleid dat 'bergop' ook zou moeten kunnen? Staat dat in de gebruiksaanwijzing, op de website van superfish of de winkel of heeft een winkelier je dat verteld?
 
Op de doos staat: geschikt voor waterwissel met een pompvermogen van 5,8 liter per minuut. De gebruiksaanwijzing bestaat uit een paar regels over stofzuigen, en spreekt van afpompen, in plaats van waterwissel. Bij waterwissel bedoel je "erin en eruit" anders is het geen wissel.
http://www.ebi.eu/fileuploader/download ... 285143.pdf

Ik ben benieuwd of iemand op het forum ermee kan vullen.
 
Waarom giet je het water niet gewoon terug als ik vragen mag? Doe ik hier ook altijd. Als je niet te hard giet gaat het bij mij prima; prima als in de zin dat het grind blijft liggen en de planten blijven staan. En giet niet eens zo heel langzaam
 
Vullen kan wel, maar dan zul je net zoals je zelf zegt de emmer wat omhoog moeten tillen of het uiteinde van de slang dieper in het aquarium leggen. Ik denk niet dat die stofzuiger sterk genoeg is om het water vanaf de grond terug te pompen, maar meer bedoeld is als hulp bij het reinigen van de bodem zoals ook al gezegd is.
 
Dat zijn vaak dingetjes welke nooit helemaal lekker werken maar toch vaak worden verkocht :stom:

Terwijl er zat andere makkelijkere DIY oplossingen voor zijn te vinden, een gewone filterslang of tuinslang doet eigenlijk hetzelfde op het motortje na dan.
 
TonHageraats zei:
Dat zijn vaak dingetjes welke nooit helemaal lekker werken maar toch vaak worden verkocht :stom:

Ja, ik heb er intussen meer opgemerkt. Ik verbaas me wekelijks dat je verschillende quickstart middelen hebt om binnen een paar dagen de juiste waterkwaliteit te hebben, terwijl ze niet werken.
 
van een emmer op de grond tot naar je aquarium heb je een opvoerpomp nodig.
 
Makkelijker is een slang aan je mengkraan bevestigen, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de situatie.
 
Biologist zei:
Vullen kan wel, maar dan zul je net zoals je zelf zegt de emmer wat omhoog moeten tillen of het uiteinde van de slang dieper in het aquarium leggen. Ik denk niet dat die stofzuiger sterk genoeg is om het water vanaf de grond terug te pompen, maar meer bedoeld is als hulp bij het reinigen van de bodem zoals ook al gezegd is.

Yep, dat is het hele verhaal van deze dingen..
Zijn simpele apparaatjes die wat mij betreft een prima hulpmiddel zijn, gebruik 'm zelf ook af en toe.. vooral handig als je vuil wilt afhevelen zonder je water te hoeven opvangen.
 
TonHageraats zei:
Makkelijker is een slang aan je mengkraan bevestigen, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de situatie.

Dat had ik nog niet verzonnen. Ik ga eens kijken of dat lukt. of misschien een gieter.

dank jullie.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      BlupGup: truste!
      Terug
      Bovenaan