Probleem met JBL Solar Color

M

Madvillain

Guest
Ik heb een Rekord 800 en een van de twee tl buizen overleed gisteren. Ik heb zojuist een JBL solar color gekocht om de standaard Juwel buis die er in zat te vervangen, maar nu ik hem erin deed licht alleen een kant van de nieuwe buis een beetje op, de rest blijft uit/donker. Ik heb de JBL buis toen in de andere kant van het armatuur gestopt en had daar hetzelfde resultaat.

Ik was even bang dat ik wellicht het armatuur kapot had gemaakt bij het verwisselen van de buizen. Toen ik de nog werkende Juwel tl buis in het andere deel van het armatuur deed werkte de buis echter gewoon naar behoren. Het ligt dus niet aan het armatuur.

De Rekord 800 heeft een 18W tl buis nodig. De buis die ik heb gekocht is 18W. Ook daar kan het dus niet mee te maken hebben.

Iemand die mij hiermee kan helpen? Heb ik gewoon een kapotte buis gekocht?

Bij voorbaat dank.
 
Toen je de oude nog werkende juwel buis van plek verwisselde heb je toen niet de nieuwe lamp op de andere plek geprobeerd?
Als de JBL buis het dan ook niet doet zal het idd een kapotte buis zijn.
 
Ik heb inderdaad de oude werkende buis op beide plekken van het armatuur gebruikt. In beide gevallen werkte deze. Ik heb de nieuwe JBL buis ook op beide plekken geprobeerd. Op beide plekken hetzelfde resultaat. Een heel klein beetje licht aan de linkerkant, verder niks.

Ik ben er ook bang voor dat hij kapot is. Nooit fijn dat soort gesprekken bij een winkel maar beter dan een kapot armatuur natuurlijk.

Bedankt.
 
Terug
Bovenaan