Probleem met mijn Co2 gebeurn of niet.


E

Edwin 1973

Guest
Ik heb n Dennerle ph computer en die heeft tot vorige week het goed gedaan en misschien doet hij het nog wel goed maar dat is de vraag.
Vorige week was mijn Stabilisatie strip gebroken heb toen de bak half leeg laten lopen heb de ph electrode gewoon mee laten zakken naar het niveau waar ik het naar toe heb laten lopen.
Nu afgelopen zaterdag nieuwe strip er in gemaakt een een mooi stuk hout er bij gezet nu wat mijn op viel is dat mijn PH computer een ph aan geef van 6.63 schommelend.
Ik heb hem ingesteld staan op een ph van 6.8 en een hys van 0,01 en voor dit alles stond hij altijd wel rond die 6.8.
Waardoor kan hij nu zo ver zakken door het nieuwe hout of omdat ik er zo'n 150 liter nieuw water heb bij gegooit zaterdag ochtend? Ph is rond de 7 bij ons uit de kraan.

Wie o wie ???
 
Is de KH gewijzigd?

Ander de ijking eens controleren van de controller.
Toont pH 4 nog netjes 4?
 
Hoi Jurgen,

Ik heb gisteren een nieuwe ijking uit gevoerd dus die zou oke moeten zijn.
Hoe bedoel je de PH 4 hoe kan ik dat zien gewoon door het knopje Ph4 in te drukken heb dat nooit gebruikt namelijk.
Nu je het zegt over de KH ik heb een steen op dat nieuwe stuk hout liggen zou dat de oorzaak kunnen zijn ???
Heb namelijk nooit stenen in mijn aquarium gehad op een potje na voor de kersenbuiken!

Groet Edwin
 
Hoi Jurgen,

Ik heb gisteren een nieuwe ijking uit gevoerd dus die zou oke moeten zijn.
Hoe bedoel je de PH 4 hoe kan ik dat zien gewoon door het knopje Ph4 in te drukken heb dat nooit gebruikt namelijk.
Nu je het zegt over de KH ik heb een steen op dat nieuwe stuk hout liggen zou dat de oorzaak kunnen zijn ???
Heb namelijk nooit stenen in mijn aquarium gehad op een potje na voor de kersenbuiken!

Groet Edwin
 
Ik bedoel gewoon de stift en de pH 4 vloeistof stoppen en kijken of je netjes pH4 op de meter krijgt.

Kijk ook of de KH veranderd is en controleer de pH/KH tabel.

Dan moet het kloppen.
 
kun je de kh eens meten
 
@Jurgen,

Net even gekeken en dat doet hij wel heb de KH getest na 5 druppels werd hij geel.
Zag net ook dat hij weer op 6.77 stond maar ik kan het me niet voor stellen dat hij eerder
ook daalde naar de 6.63 schommelend.
Misschien wordt de Electrode oud heb geen calibratie problemen of zo maar hij is nu denk ik 18 maanden oud.
 
Dan zal die pH kloppen als een bus.
Lijkt me prima bij KH 5
 
Je zal merken dat je de elektrode plots niet meer kan ijken. Dan pas is de elektrode versleten.
 
Oke Jurgen,

Dus hoef me geen zorgen te maken!!!!

Toppie
 
Klopt :)
 
Nou volgens mij heb ik wel problemen met mijn Electrode er klopt niets meer van.
Gisteren avond keek ik en stond mijn kastje te knipperen op 5.70 en vanmorgen weer op 6.2.
Heb Verloop eens gebeld en die zijden dat ik hem eens een nachtje in schoonmaak spul moest zetten dat gedaan morgem maar eens kijken wat hij gaat doen.
Anders ben ik bang dat hij het dan toch naar 1,5 jaar het heeft begeven.

Ps test gedaan met een druppel test PH was licht groen op de kaart kleurde hij 6.5 KH was nog steeds 5 druppels.
 
Gaat hij ook hard schommelen als de lichten aan/uit gaan?
 
Is me niet opgevallen Jurgen.
Maar had hem eens even in de PH 7 ijk vloeistof gezet maar hij bleef gewoon knipperen op de 5.55
Maar gisteren was het licht nog aan toen hij op 5.57 stond en vanmorgen kwam ik beneden en was het nog donker en stond hij op 6.2.
Heb ik vandaag mijn vrouw eens gebeld om te vragen waar hij op stond toen zij ze dat hij net was aan gesprongen en op 7.8 stond.
Dus hij is de kluts kwijt ergens !!
 
Dan vrees is er voor...
 
Ja ik ook Jurgen.

Gaat eens kijken wat dat schoonmaak spul gaat doen morgen en anders toch maar een nieuwe er op !
 
hallo ben zelf ook naar het kijken naar een co2 installatie met ph controller
en kom toch regelmatig tegen dat de ph elektrode rond de 15 maanden vervangen moet worden
kan natuurlijk een verkoop praatje zijn maar kom dit tegen bij verschillende merken dus of dat zo is
nogmaals heb zelf nog geen co2 installatie met ph controller maar dit wou ik toch even delen met je

mvg
jaap
 
Moet je wat geluk mee hebben. Een elektrode kan 4-5 jaar werken, maar kan ook na 1 jaar stuk gaan.
 
Dank je wel Jaap,

Tja dingen gaan soms stuk dat is niet anders je hoopt dat ze zo lang mogelijk mee gaan.
Toen ik de Dennerle Ph controller deluxe kocht hebben ze het ook wel verteld dat zo'n ding rond de 1,5 a 2 jaar mee zou gaan.
En dus ben ik aan de beurt nou ja als de volgende weer zo lang mee gaat ben ik tevreden.
 
flink snuffelen op internet dan kan je dennerle voor 65,00 eu kopen. bij mij gaan ze 1,5 jaar mee.

Er zijn veel mensen blij met de elctrode van Julub, die ga ik volgende keer proberen.
ze zeggen dat die heel lang meegaat en zelf bij vullen.
 
Hoi Baarbeeldje,

Ja ik heb dat ook gelezen van die Julub maar dat snoer schijnt een beetje kort te zijn.
En ik heb geen zin om mijn netjes ge�nstalleerde spulletjes weer te moeten verhuizen.
Maar wie weet gaat ik dat de volgende keer wel een keer doen gaat zo die van dennerle halen en ik hoop dat
die weer net zo lang mee gaat als deze.
 

Terug
Bovenaan