Probleem met trofis 120 basic LED/ferplast dubai 120

maffie666

Well-known member
Lid geworden
30 december 2016
Berichten
563
Leeftijd
56
Bah heb ik eindelijk een fragiel evenwicht in mijn 1 mnd oude bak scheidt de verlichting er mee uit. 1 LED buis geeft alleen rood licht (wat hij hiervoor deed eigenlijk nooit op gelet) en de andere buis doet niks.
Uiteraard leverancier gemaild.

Ik heb paar vragen;

Hoe erg is het om een paar dagen alleen rood licht te hebben.

Is het normaal dat een buis alleen rood licht geeft of is er meer kapot dan alleen buis.
Ferplast Dubai staat op de lichtbak. Ik kan van trofis geen specs over de LED vinden. Maar ferplast Dubai heeft een toplife en een freshlife LED ik heb de buizen zelf nog niet goed kunnen bekijken.

Kan iemand misschien hier iets zinnigs over zeggen? Alvast bedankt
 
Een paar dagen kunnen je planten aan. Daarna wordt het lastig. Je beschrijving maakt mij denken dat het niet eens perse je lampen hoeven te zijn maar de connectors naar je lampen. Hoop voor je dat je leverancier morgen uitsluitsel kan geven. Zoniet: Zet er een DIY lamp boven tot het gefixed is!
 
je kan m.i. beter 1 of 2 waterdichte breedstralers (ook wel bouwlampen) erboven hangen.
wellicht nog goedkoper dan die strips en veel betere lichtopbrengst.

je hebt het nu over ferplast en je hebt het over trofis, wellicht begrijp ik je niet helemaal goed maar snap het even niet :)
 
Die bouwlampen zijn echt een goed idee als noodoplossing. De kern is echter het probleem en ik zou het echt niet weten.
 
Ja bouwlampen zijn niet echt een optie want zo kan ik mijn krabben niet binnen houden.

Dat verhaal van trofis en ferplast is als volgt: ik heb een trofis aquarium gekocht maar op de lichtbak staat dat het een ferplast Dubai is.
 
En op de lampen staan ook de door mij genoemde types.
 
Terug
Bovenaan