Probleem met verlichting Juwel Aquarium rekord 600

C

Ceciel

Guest
Ik kocht alweer een paar jaar terug tweedehands een Juwel Aquarium rekord 600 1 x15W 60x31x42 cm zwart. Prima in orde. Onlangs opeens problemen met de verlichting. Hij zit een op tijdklok en ging niet meer aan. Dan denk je natuurlijk: TL stuk. Maar: die is het niet!

Ik haalde de kap eraf; erg veel condens aan de binnenzijde. Goed laten drogen et voila: hij deed het weer. 's Avonds uitgedaan met de lichtschakelaar ipv hem op de tijdklok te zetten. 's Ochtends zet ik de schakelaar om om hem weer aan te doen, hij doet het opnieuw niet.

Schakelaar opengemaakt en gecontroleerd: lijkt het probleem niet te zijn. Ik denk aan een draadbreuk of zo; het te lange snoer zat nogal opgefrommeld in het kastje. Ik wilde er een nieuw snoer aan bevestigen, maar die zit keurig waterdicht aan de kap vast.

Wie herkent het probleem en heeft de gouden tip?
Komt dit door de condens?
Maar dat is toch normaal in een aquariumkap?
En hoe vervang je het snoer op een veilige manier zonder de kap te beschadigen?

Alvast bedankt....
 
Condens in de kap is heel normaal en moet een kap ook tegen kunnen maar door bv ouderdom kunnen er problemen optreden helaas.
Kan dat het de kabel is maar kan net zo goed ook iets binnenin aan het apparaatje zijn wat tussen de kabel en lamp zit.
Het moet open kunnen maar vraagt geduld en precisie om dit te kunnen doen.
Ik kan het je zo 123 niet uitleggen maar onze Bertus zal vast nog wel reageren en doet zulke dingen nog tijdens z'n slaap fiksen ;)
 
kan je t snoer niet gedeeltelijk vervangen, zegmaar buiten de kap. gewoon doorknippen strippen en dan nieuw snoertje er aan. moet kunnen? juwel kappen maak je niet open zonder zaag ;)

en anders nieuwe dopjes?

mvg.
 
Terug
Bovenaan