Wat is er nieuw

Probleempje Eheim Pro 2

• Onderwerp starter Onderwerp starter Broodjekaas
  • Startdatum Startdatum
B

Broodjekaas

Guest
Hallo,

Ik heb een tijdje terug een tweedehands een Eheim Pro 2 van iemand overgekocht, en deze doet het hartstikke prima... Zolang hij draait.
Op een of andere manier begon hij te lekken toen ik een keer het filter uit zette voor een grote waterwissel.

Mijn vraag dus:
Waarom lekt mijn filter als hij uit staat, en niet als hij aan staat?

Ik kwam er een beetje laat achter dat er een enorme plas water onder mijn aquarium lag, maar de lek leek te komen tussen de filter bak en de kop...

Alvast bedankt!

Is het koprubber versleten.
Maar, neem een stukje luchtslang.
Knip een stuk 1 x in de lengte door,Dan 2 x 1 1/2 cm.
Heb je 4 stukjes. doe nu op elke hoek zo,n stukje in de rondink,en klem hem rustig vast.
Kan je weer een jaar vooruit.

En zet hem in een teiltje.

Bedankt! En dat teiltje staat op de boodschappenlijst!

Gelukt?

Hey Bertus,

Is dit wat je bedoelde met de stukjes luchtslang?
vsf9T_QeQR0r9t9FlmDnuiMO0tos5aiO.jpeg

Waarschijnlijk heb ik het gewoon verkeerd begrepen hoor, want dit leek me zelf niet echt logisch. De kop ging er juist meer van lekken...

Nu doet zich een ander probleem voor... de kop ratelt (misschien het asje?) totdat ik het filter even kantel, en dan wil hij niet pompen... Help!

Youtube filmpje

Ja,, maar ,Nee,op de kop,in de hoeken.
Dus eerst de kop erop.

Je moet de bak vullen ,tot 2 cm aan de rand,dan kop erop(let op uit lekkend water.)
Aansluiten,en starten.

Als hij ratelt staat de rotor droog.
Kantel je hem,loopt het water naar de rotor,en gaat hij water en lucht blazen.
Laat hem dan Heel rustig terug zakken,kan hij de lucht eruit blazen.

Zorg ook wel dat de slangen vol water blijven.
Anders zuigt hij gelijk lucht aan.

Ik snap hem. Gewoon extra materiaal onder de de klauwtjes van de klemmen zetten, zodat de kop harder tegen de emmer wordt gedrukt, check! (Ik heb hem omgedraaid nadat ik de foto nam, zo ligt hij wat steviger)
bg2xftwBWM06G08TN6fqpHb-dMwFfigA.jpeg

En de pomp leeft weer, dubbel check. Er komt wel veel viezigheid uit de slangen, zeg!

Maar goed, dat trekt meteen weer weg.

Duizendmaal dank, Bertus. Zo heb ik door jouw hulp in ieder geval ��n van mn aquarium taakjes volbracht. Nu moet ik nog m'n Visje gezond krijgen.

slangetje omdraaien,in de holte leggen.
Dan haakt hij in het holletje.
Affijn,hij doet het weer.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan