Wat is er nieuw

probleempje :/

• Onderwerp starter Onderwerp starter yolo
  • Startdatum Startdatum
Y

yolo

Guest
klein probleempje sinds kort heb ik een sera fil 120 filter gekocht maar tijdens het verversen heb ik hem per ongeluk kapotgedraaid iemand een idee hoe ik het kan vermaken? mag dat met een rekker ofzo?
alvast bedankt

Wat heb je precies kapot gedraaid? Wat bedoel je met een rekker?

~ Ivo

Wat is daar nou kapot te draaien? pijpje n gaatjes buis.

Kan je het lijmen?

yolo zei:
klein probleempje sinds kort heb ik een sera fil 120 filter gekocht maar tijdens het verversen heb ik hem per ongeluk kapotgedraaid iemand een idee hoe ik het kan vermaken? mag dat met een rekker ofzo?
alvast bedankt
en nu moet wij maar raden wat er kapot is yoloklein

groet
jaap

je moet er een stuk van je buis indraaien en die heb ik te ver doorgedraaid en is afgebroken
ps: een rekker = een elastiek

Als ik je goed begrijp denk jij dat wat er stuk is te kunnen maken met een elastiekje en is je vraag of een elastiekje schadelijk is voor je vissen?
Volgens mij niet zolang ze zich er niet in kunnen verstrikken en zolang ze er niet in kunnen happen, maar misschien hebben anderen hier een andere mening.
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon kijken of je een nieuw buisje kan kopen/maken.

maar er zit een stuk van dat buisje vast en krijg het niet uit mijn filter :/

Laat eens een foto zien van het probleem, is makkelijker.

het is dat gebogen stukje dat je in de filter moet draaien te hard gedraaid en is afgebroken
N2VdV4y7EcNz0HwpWsY7dSPq2NPW84Ci.jpeg

Iets insteken wat klem zit, aardappelschilmesje erin steken,aandrukken en draaien.

linksom.

Dan met secondenlijm weer herstellen.

kunnen de vissen daar wel tegen??

Als het droog is,wel.

IK koop altijd 3 tubetjes verona secondenlijm bij Action. 1 euro.
MAAAR pas op,voor je vingers, aan je handen plakt gelijk aan elkaar, kan je laten snijden.

moet er wel eerst uit,he.

ok dank u

Volgens mij is heel zo'n filter nieuw goedkoper dan een tube goeie secondelijm! 😉

Denk je dat? 3 tubes voor 1 euro!!!

die filter koste 25euro

Secondelijm - Wikipedia

Secondelijm (cyanoacrylaatlijm) is een kleurloze lijm, op basis van cyanoacrylaat
, die in enkele seconden een lijmverbinding kan maken. Vaak is deze ...

nl.wikipedia.org/wiki/Secondelijm
Ga naar: navigatie, zoeken

Een tube secondelijm
Secondelijm (cyanoacrylaatlijm) is een kleurloze lijm, op basis van cyanoacrylaat, die in enkele seconden een lijmverbinding kan maken. Vaak is deze dunvloeibaar, maar er bestaan ook dikkere; halfvloeibare tot 'gelei-achtig' dikke varianten.

De lijmverbinding komt tot stand doordat vocht op het substraat (contactoppervlak) het polymerisatieproces op gang brengt. Omdat op de huid vocht aanwezig is zal deze, als ze in contact komt met de lijmvloeistof, eveneens reageren. Het wordt daarom aangeraden om huidcontact te vermijden.

De lijm wordt meestal toegepast op gladde oppervlakten. Bij poreuze materialen is er onvoldoende contactoppervlak en de lijm 'verdwijnt' in het materiaal.

Omdat de lijm transparant opdroogt, kan het ook gebruikt worden voor het opvullen van kleine kiertjes of gaatjes in bijvoorbeeld hout. In sommige gevallen wordt een dunne laag secondelijm aangebracht op een klein houten voorwerp om dit te laten glanzen en het te beschermen. Bij het maken van luxe houten bal- en vulpennen is dit een veelvoorkomende afwerkmethode.

Secondelijm wordt aan consumenten vaak in kleine tubetjes van circa 2ml geleverd. Voor grootverbruikers, bijvoorbeeld een schoenmakerij, zijn ook flacons van 20 en 50ml leverbaar. (in de schoenmakerij wordt secondelijm 'atoomlijm' genoemd)

De meest goedkope secondelijm (Action, Wibra) werkt inderdaad erg goed 😉 Krijg je wekenlang niet meer van je vingers 😀 Zou het inderdaad wel heel goed laten drogen als je het gebruikt in het filter..

- Mascha

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan