Wat is er nieuw

Problemen bij de bevalling.

• Onderwerp starter Onderwerp starter V.J
  • Startdatum Startdatum
V

V.J

Guest
beste,

Ik zit met een probleem tijdens de bevalling van mijn guppy.

Kan iemand me iets vertellen over wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

Dit is een Endler gup die aan het bevallen is, er zwemt er 1 rond, 2 doodgeboren en met haar gaat het ook niet zo goed denk ik.

guppy.jpg

Volgens mij moet je niet meteen vrezen, het kan soms even duren voor dat er een volgende uit floept. Soms kan het ook even zijn dat de vis even rust neemt, en dat het jonkie dan even in het kanaal blijft zitten. Komt regelmatig voor.
Is dit momenteel, enkele minuten later, nog steeds zo?

Dit is toch geen bevalling? lijkt eerder op een vergevorderde camellanus besmetting! (Wormen).
Over de (lastige) bestrijding is veel te vinden op het forum.

Laatst bewerkt:
Je hebt haar in een drijfbakje zo te zien, en die zijn dermate stresserend voor het vrouwtje dat ze haar jongen niet durft te werpen, die drijfbakjes worden ook wel sterfbakjes genoemd, ondingen totenmet.
Anyway, dat is dus de reden waarom ze zo doet

Ik dacht eerst ook aan wormen maar goed er zijn kleintjes geworpen.

Ik denk dat het ligt aan de sterk ingezoomde foto, zo lijkt het toch wat anders te zijn dan dat het oorspronkelijk is.

Van een sterfbakje is geen spraken. Alle waarden zijn op orde;

De vreemde dingen uit haar geboortekanaal zitten er al meer dan 48 uur.

sterfbakje.jpg

stervende.jpg

Voor mij zonder twijfel vergevorderde camellanus besmetting. Google maar eens en kijk of je het herkent.

@ trinakria DANK JE! dit zou het wel eens kunnen zijn ja. Nog nooit van gehoord. Ik ga op zoek naar een oplossing, als die er voor haar is.

Er zijn medicijnen die ook wel goed werken. Je moet dan wel de hele bak behandelen, dus waarschijnlijk ook je andere vissen zijn besmet. Als de wormen er uit komen is het vergevorderd.

Colombo Dactycid heb ik prima ervaring mee opgedaan bij de behandeling van cammelanus wormen.

Levamisole werkt erg goed maar dat geeft geen dierenarts denk ik nog mee.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan